سلامت نیوز : معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: افراد سودجو برای به‌ دست آوردن سود كلان از فروش مواد محترقه خطرناك در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال برنامه‌ریزی كرده‌اند.

سرهنگ محمدابراهیم نوروزیان در گفت‌وگو با فارس برگزاری همزمان ‌ "همایش ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی " در سراسر كشور را مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانست و اظهار داشت: پلیس پایتخت باید از توان و فیزیك مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام بروز وقایع و اتفاقات به‌ویژه جرایم، به ‌موقع در صحنه حاضر شود و بتواند واكنش نشان داده و مجرم را مهار كند.

وی گفت: پلیسی موفق است كه از نظر آمادگی دفاع شخصی بتواند در صحنه جرم فرد مجرم را خلع سلاح كند و با برخورد قاطع، روح امنیت را در جامعه جاری كند.

وی خاطرنشان كرد: اگر پلیس نتواند با حضور، برخورد و رفتار مناسب در جامعه حاضر شود، انتظارات به‌حق مردم را اجابت نكرده است؛ لذا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برنامه‌هایی را جهت آموزش‌های ورزشی در نظر گرفته است كه از جمله آن می‌توان به ورزش‌های آمادگی جسمانی و فیزیكی، راهپیمایی و كوهپیمایی روزهای پنجشنبه و ورزش‌هایی كه با نوع مأموریت و كار پرسنل هماهنگ است، اشاره كرد.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: در تمام شهرها به‌خصوص تهران بزرگ، در سطح پلیس‌های تخصصی، همكاران ما برای طی كردن دوره ترفیعات چهار سال است، با شركت در آزمون‌های مختلف آمادگی جسمانی لازم را كسب می‌كنند و اگر نتوانند در این آزمون‌ها موفق شوند، قطعاً ترفیع و سایر امور مرتبط با آنها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی گفت: این موضوعات آموزشی در ابعاد مختلف از قبیل تیراندازی، آمادگی جسمانی و دروس حرفه‌گرایی پلیس است و این‌گونه موارد را در معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دنبال می‌كنیم تا به ارتقاء سطح حرفه‌گرایی پرسنل پلیس كمك كنیم.

* نقشه‌های سودجویان برای فروش مواد محترقه خطرناك

وی با اشاره به نزدیك بودن چهارشنبه آخر سال و لزوم افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مخاطرات حاشیه‌ای آن و تعامل و همكاری مناسب جوانان با خانواده‌ها اظهار داشت: هشدارهای پلیس به منظور جلوگیری از‌ آسیب رسیدن به جوانان و مردم است؛ پیشگیری بهتر از درمان و پیش‌بینی نیز بهتر از پیشگیری است.

وی گفت: ما به همراه خانواده‌ها باید كمك كنیم تا حادثه‌ای اتفاق نیفتد؛ تلاش مسئولان در رده‌های مختلف قوه قضاییه و نیروی انتظامی این است كه در چهارشنبه آخر سال حادثه‌ دلخراشی برای جوانان رخ ندهد و هیچ‌كس لطمه‌ای نبیند.

نوروزیان با اشاره به برنامه‌ریزی افراد سودجو برای به‌ دست آوردن سود كلان از فروش مواد محترقه خطرناك در این ایام گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد كه در حال نزدیك شدن به نقطه مطلوبی هستیم و خانواده‌ها و جوانان در این خصوص نسبت به گذشته، توجه بیشتری دارند اما همه ما باید دقت كنیم تا اطفال، نوجوانان و برخی جوانان ما در دام افراد سودجو گرفتار نشوند و در شب چهارشنبه آخر سال، حوادث و اتفاقاتی گریبانگیر آنها نشود.

وی با اشاره به بر برنامه‌ریزی پلیس و مراجع قضایی برای برخورد قاطع با خاطیان نظم عمومی تأكید كرد: با وجود همه بایدها و نبایدها، برخی افراد تحت‌الشعاع قرار گرفته و گرفتار می‌شوند كه در صورت ایجاد هرگونه مشكلی، به سادگی از آن رهایی نمی‌یابند و سابقه‌ای نیز برایشان به وجود می‌آید كه در آینده آنها را دچار مشكل خواهد كرد.

وی گفت: به‌خصوص اگر فردی در سال‌های گذشته، سابقه كیفری‌ داشته باشد، مشكلاتش دوچندان خواهدشد؛ مراجع قضایی و پلیس نیز اجازه اخلال در روند زندگی عادی مردم را به كسی نخواهد داد و به سادگی از افراد خاطی نخواهد گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha