وکیل پایه یک دادگستری از وجود مفاد قانونی دقیق برای فرارکنندگان از صحنه تصادف رانندگی خبر داد.

فرار از صحنه تصادف چه مجازاتی دارد؟

سلامت نیوز: وکیل پایه یک دادگستری از وجود مفاد قانونی دقیق برای فرارکنندگان از صحنه تصادف رانندگی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز،، علی عابدینی در گفتگو با آنا در خصوص فرار برخی از مردم بعد از وقوع تصادف از محل حادثه و نظر قانون مجازات اسلامی درباره این افراد اظهار کرد: طبق قانون اگر خودرویی به فردی برخورد کند راننده خودرو مقصر است لذا باید در صحنه حضور داشته باشد تا مراحل قانونی طی شود اما اگر فرد مورد نظر فرار کند طبق قانون مجازات خواهد شد. طبق ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده از کمک کردن به فرد مصدوم امتناع کند و یا برای فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک کند، جرم مرتکب شده و در دادگاه محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: از طرفی راننده در صورتی می‌تواند وسیله نقلیه خود را حرکت دهد که قصد کمک به مصدوم و انتقال این فرد به درمانگاه را داشته باشد و به‌طور کلی اگر راننده بعد از تصادف، همه تلاش خود را برای انتقال مصدوم به درمانگاه انجام دهد و زمینه را برای درمان مصدومان مهیا کند در دادگاه تخفیف خواهد گرفت.

وکیل پایه یک دادگستری افزود: هرگاه بی‌احتیاطی یا عدم مهارت راننده منجر به قتل غیرعمدی از طریق سانحه رانندگی شود، این فرد در دادگاه از ۶ ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

عابدینی با اشاره به اینکه اظهار نظر کارشناسی در خصوص تشخیص بی‌احتیاطی راننده بر عهده راهنمایی و رانندگی است، اظهار کرد: از طرفی هرگاه بر اثر بی‌احتیاطی راننده، اعضای بدن افراد از کار بیفتد و یا به بیماری ناعلاجی دچار شود راننده متخلف از دو ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد لذا تشخیص همه این موارد بر عهده کارشناسان راهور و بستگی به نظر دادگاه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha