سلامت نیوز :دبیر انجمن داروسازان دزفول گفت: دیركرد سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها موجب ایجاد مشكل در تامین داروهای خاص می‌شود.

صهبا شیروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: در حال حاضر داروخانه‌های دزفول با كمبود دارو مواجه نیستند و در تعطیلات نوروز نیاز شهروندان و مسافران به دارو را تامین می‌كنند ولی با توجه به این كه مشكل دیركرد سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات همچنان به قوت خود باقی است، داروخانه‌ها در تامین داروهای خاص با مشكل مواجه می‌شوند.

وی افزود: براساس قانون، سازمان‌های بیمه‌گر باید حداكثر با تاخیر 2 ماهه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت كنند، این درحالی است كه این بازه زمانی معمولا رعایت نمی‌شود. در حال حاضر نیز سازمان‌های بیمه‌گر از مهرماه تاكنون مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نكرده‌اند.

شیروی تصریح كرد: در حال حاضر ذخیره دارویی داروخانه‌های دزفول مناسب و برای تامین دارو در نوروز مشكلی وجود ندارد ولی با پایان یافتن این ذخیره، در صورتی كه مطالبات داروخانه‌ها پرداخت نشود با مشكل مواجه می‌شویم.

دبیر انجمن داروسازان دزفول خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی داروخانه‌های شبانه‌روزی كه داروهای خاص توزیع می‌كنند، با مشكلات مالی بیشتری مواجه می‌شوند، زیرا داروخانه با هزینه زیاد این داروها را تهیه می‌كند و این در حالی است كه هزینه دارو با تاخیر چندماهه به داروخانه بازمی‌گردد. در صورت ادامه یافتن این شرایط، تامین داروهای خاص با مشكل مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha