پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که افسردگی خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را تشدید می‌کند.

سلامت نیوز :پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که افسردگی خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را تشدید می‌کند.

این مطالعات تایید می‌کند افسردگی که تاکنون نقش آن در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی ثابت شده است در عین حال می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را افزایش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ویلم کوپ، متخصص نورولوژی در دانشگاه تیلبرگ هلند و دستیاران وی در این تحقیق روی 5 هزار و785 داوطلب از چهار منطقه مختلف در آمریکا طی یک دوره 10 ساله مطالعه کرده و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

این متخصصان نقش افسردگی در بروز بیماری‌های کلیوی و سایر مشکلات بهداشتی – پزشکی که تحت تاثیر کلیه هستند را در افراد تحت آزمایش به دقت بررسی کردند.

آنها دریافتند که افسردگی با بروز بیماری مزمن کلیوی ارتباط دارد و درعین حال احتمال ابتلا به این اختلال روانی در کسانی که بیماری کلیه دارند 20 درصد بیشتر است.

بنا براین گزارش، نارسایی کلیوی به حالتی اطلاق می‌شود که در آن کلیه نتواند به طور مناسب عملکرد خود را انجام دهد. نارسایی کلیوی دو نوع مزمن و حاد دارد. هر یک از این دو نوع خود می‌تواند در اثر شمار زیادی از دیگر مشکلات جسمی پدید آمده باشد. نارسایی حاد کلیوی در اثر تخریب کلیه‌ها پدید می‌آید و با فقدان سریع عملکرد کلیوی مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، درد خفیف تا شدید ناحیه پهلوها، وجود خون در ادرار، عفونت ادراری و علایم غیراختصاصی مانند تهوع، تورم چشم‌ها و اندام‌ها و شب ادراری بویژه در كودكان از جمله علایم هشدار دهنده بیماری‌های كلیوی است.

به گفته متخصصان، بیماری‌های اكتسابی كلیوی به راحتی قابل پیشگیری است و با پیگیری و مراجعه به موقع، مشكل و اختلال‌ بیماران درمان می‌شود.

شرح این تحقیقات در مجله بالینی انجمن نورولوژی امریکا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha