یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد این عقیده قدیمی که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست کاملا درست است.

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد این عقیده قدیمی که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست کاملا درست است.
محققان معتقدند خندیدن بهتر از هر درمانی می‌تواند بیماران را در مسیر بهبودی قرار دهد. در هنگام خندیدن خون در تمام بدن به جریان درمی‌آید.

دانشمندان با انجام 5 سال مطالعه مداوم متوجه شدند خندیدن می‌تواند باعث تحریک دیافراگم بدن شود که نقش بسیار مهمی در جریان خون در رگ‌های بدن دارد. تمام این بیماران دچار جراحت‌هایی روی بدن خود بودند و این تحقیقات نشان داد سرعت بهبود جراحت در افرادی که به طور مرتب می‌خندند و روحیه شادتری دارند سریع‌تر است.

در مقابل استفاده از روش‌های پرهزینه مانند درمان‌های فراصوت تاثیر بسیار کمی در بهبودی بیماران دارد و حتی در بعضی موارد کاملا بی‌فایده است.
این مطالعات هم‌چنین نشان داد آسایشگاه‌های سنتی نقش موثرتری در معالجه بیماران دارند، چرا که ارتباطات انسانی در این مراکز سبب می‌شود انسان‌ها روحیه بهتری داشته و موقعیت‌های بیش‌تری برای خندیدن داشته باشند.

پیام کلی این تحقیقات که در نشریه پزشکی بریتانیا به چاپ رسید این بود که در بسیاری مواقع که فناوری‌های نوین نمی‌توانند به درمان بیماران کمک کند خندیدن بهترین روش برای درمان بیماران و افزایش سرعت بهبودی زخم در آن‌هاست.

پروفسور آندریا نلسون در این باره گفت: دلیل اصلی این موضوع این است که با خندیدن دیافراگم به حرکت واداشته می‌شود و برای لحظه‌ای کوتاه خون را در سراسر بدن به جریان درمی‌آورد.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود خنیدیدن می‌توان سرعت درمان بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. این مطالعات در دانشگاه لوما لیندا روی زنان و مردانی انجام شده بود که داروهایی برای بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا مصرف می‌کردند.

این در حالی است که برخی از بیماران هر ماه صدها دلار صرف درمان‌هایی می‌کنند که هیچ تاثیری در بهبودی آن‌ها ندارد.

افرادی که در این تحقیقات شرکت داشتند هر روز به مدت 30 دقیقه فیلم‌های کمدی تماشا می‌کردند و محققان متوجه شدند بعد از این کار سطح هورمون استرس به پائین‌ترین حد ممکن می‌رسد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha