یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 25581
سلامت نیوز :اما آیا می‌دانید كه روابط زناشویی سالم و منظم چقدر می‌تواند در سلامت روح و جسم شما تاثیرگذار باشد و زندگی‌تان را از این رو به آن رو كند؟
 
تصور بیشتر افراد از یك رابطه زناشویی سالم، رسیدن به آن چند ثانیه ارگاسم و لذت و حس رهایی ناشی از آن است....

دانشمندان دلایل زیادی را مطرح كرده‌اند كه نشان می‌دهد رابطه زناشویی فقط یك كار روتین لذ‌ت‌بخش نیست، بلكه در طول این رابطه هورمون‌هایی در بدن زن و مرد آزاد می‌شوند كه می‌توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومی‌شان بسیار مفید باشند. اگر شما هم جزو كسانی هستید كه رابطه زناشویی را بهترین و مهم‌ترین بخش از زندگی‌شان می‌دانند بد نیست كه نگاهی هم به فواید و زوایای پنهان رابطه زناشویی‌تان داشته باشید.

1 كاهش دردهای مزمن
تحریك كلیتوریس و دیواره واژن در خانم‌ها باعث افزایش ترشح هورمون‌های اندروفین، كورتیكوسترویید و سایر هورمون‌های طبیعی كاهش‌دهنده درد در بدن آنها می‌شود. به خاطر افزایش سطح این هورمون‌ها، خانم‌ها به مراتب از سردرد و بدن‌دردهای مزمن حین رابطه زناشویی كمتر رنج می‌برند و این كاهش درد تا چند روز بعد از رابطه زناشویی هم با آنها همراه خواهد بود. شاید بد نباشد كه بدانید این ترشح و افزایش سطح هورمون‌های كاهنده درد، پیش از رسیدن به ارگاسم صورت می‌گیرد و حتی اگر خانمی در طول رابطه زناشویی‌اش به اوج لذت نرسد، باز هم هورمون‌های كاهنده درد در بدن او ترشح خواهند شد. ولی در هر صورت اگر خانم‌ها رسیدن به اوج لذت جنسی را تجربه كنند، مقدار و ماندگاری هورمون‌های كاهش‌دهنده درد در بدن آنها چند برابر خواهد شد.

2 كم شدن خطر ابتلا به سرطان پستان
افزایش سطح اكسی‌توسین و دی.اچ.ایی.ای (یك هورمون جنسی)، می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهند كه شانس ابتلا به سرطان پستان در خانم‌هایی كه حداقل ماهی یكبار رابطه زناشویی دارند، بسیار كمتر از خانم‌هایی است كه اصلا رابطه زناشویی ندارند. به علاوه، محققان یونانی می‌گویند كه احتمال ابتلا به سرطان پستان نوع مردانه در مردانی كه حداقل 7 بار در ماه (البته از دهه پنجم زندگی به بعد) به ارگاسم می‌رسند، بسیار كمتر از سایر مردان است.

3 محافظت از پروستات
پژوهشگران استرالیایی تحقیقات زیادی را روی مردان میانسال كشورشان انجام دادند و به این نتیجه رسیدند كه مردانی كه به طور متوسط 4 بار در هفته به اوج لذت جنسی می‌رسند، شانس ابتلایشان به سرطان پروستات یك‌سوم سایر مردان است. بنابراین پژوهشگران استرالیایی معتقدند كه فعالیت جنسی مردان نباید در سنین بالا متوقف یا كم شود تا احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات در آنها كاهش یابد.

4 كاهش استرس‌های روزانه
شاید باورتان نشود اگر بگوییم كه بیشتر متخصصان در زمینه روابط جنسی به افرادی كه قصد سخنرانی یا گفت‌وگوهای مهم و استرس‌زا را دارند، توصیه می‌كنند كه چند ساعت قبل از انجام دادن كارشان فعالیت زناشویی داشته باشند تا به این ترتیب بتوانند به بهترین شكل بر استرس‌شان غلبه كنند. مطالعات نشان می‌دهند خانم‌هایی كه 2 هفته پیش از یك سخنرانی عمومی یا مصاحبه شغلی، روابط زناشویی منظمی داشته‌اند خیلی خوب توانسته‌اند استرس خود را كنترل كنند و كارشان را به بهترین شكل انجام دهند. این افراد در طول سخنرانی به هیچ‌وجه علایم استرس مانند كاهش فشارخون یا عصبی شدن و لرزش دست را از خود نشان نداده‌اند و شاید این امر به دلیل افزایش سطح هورمون‌های آرام‌بخش در مغز آنها به خاطر تجربه رابطه زناشویی و رسیدن به ارگاسم به طور منظم باشد.

5 افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
محققان آمریكایی معتقدند میزان آنتی‌بادی‌های ضدعفونت در بدن افرادی كه یك یا دو بار در هفته رابطه زناشویی دارند، 30 درصد بیشتر از سایرین است و به این ترتیب آنها 30 درصد كمتر از سایرین به بیماری‌ای عفونی و حتی ویروسی مبتلا می‌شوند. به علاوه پژوهشگران آلمانی هم با گرفتن تست خون از عده‌ای داوطلب به این نتیجه رسیده‌اند كه داشتن یك رابطه زناشویی سالم و رسیدن به ارگاسم به صورت منظم می‌تواند بدن افراد را در برابر بیماری‌های عفونی مقاوم كند و شاید به همین دلیل افراد متاهل كمتر از مجردها بیمار می‌شوند.

6 جلوگیری از خشكی واژن
پژوهشگران در نیوجرسی آمریكا در طول تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای كه انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند كه اگر خانمی بیش از 10 بار در سال رابطه زناشویی را تجربه كند، بسیار كمتر و دیرتر از كسانی كه این مقدار رابطه زناشویی در سال ندارند از خشكی واژن رنج خواهد برد. در طول رابطه زناشویی خون بیشتری در واژن جریان پیدا می‌كند و این خون با خود اكسیژن و مواد مغذی دیگر را به همراه دارد كه همین امر می‌تواند بهترین و موثرترین عامل در پیشگیری از نازك و خشك شدن واژن باشد. هر چقدر كه تعداد روابط زناشویی خانم‌ها در طول سال بیشتر باشد، میزان انعطاف‌پذیری واژن آنها هم بهتر خواهد بود و در نتیجه آنها با افزایش سن نزدیكی‌های دردناك را به خاطر خشكی واژن تجربه نخواهند كرد.

7 بهبود عملكرد قلب
هر چقدر كه فعالیت‌های بدنی شما در طول روز بیشتر باشد، قدرت و عملكرد قلبتان هم بیشتر و بهتر خواهد شد و ناراحتی‌های قلبی دیرتر به سراغ‌تان خواهند آمد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه رابطه زناشویی و رسیدن به اوج لذت می‌تواند به اندازه راه رفتن سریع یا دویدن برای سلامت قلب شما مفید باشد و این رابطه لذت‌بخش برایتان نوعی ورزش و فعالیت بدنی محسوب شود. بنابراین اگر حال و حوصله یا وقت دویدن و ورزش كردن را ندارید، بهتر است یك رابطه زناشویی سالم و لذت‌بخش را با همسرتان تجربه كنید تا از بیماری‌های قلبی دور بمانید.
 منبع : سلامت
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha