سلامت نیوز :برای شناسایی زود هنگام سرطان پروستات، انجام آزمایش برای مردان بالای 40 سال هر دو سال، یک بار و بالای 50 سال هر سه سال، یک بار الزامی است.

دکتر غلامرضا حیدری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این دانشگاه  ضمن بیان این مطلب افزود:‌ طول عمر مردان نسبت به زنان کمتر است و مردان توجه کمتری به سلامت خود دارند. و بیشترین حوادث و اتفاقات در مردان مشاهده می شود.

وی با اشاره به این كه بیشتر حوادث و اتفاقات در مردان مشاهده می شود، اظهار داشت: آمار مرگ و میر مردان ناشی از سقوط از ارتفاع 3 برابر، حوادث ترافیکی 5 برابر و بیماری های قلبی و عروقی 2 برابر بیشتر از زنان است.

وی با اشاره به این كه مصرف سیگار و مواد مخدر در مردان بیشتر است، افزود: در حال حاضر شیوع چاقی، بی تحرکی، استرس های شغلی، چربی خون و فشار خون نیز در مردان نسبت به زنان بیشتر مشاهده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این که سرطان پروستات از مشکلات عمده مردان است، تصریح كرد: مردان کمتر به بیماری پروستات توجه كرده و تا این بیماری به بد خیمی سرطان پروستات منجر نشود به دنبال درمان این بیماری نمی روند.

دكتر حیدری در مورد مشکلات رفتاری و روانی مردان، گفت: بیماری کج خلقی، سوظن و استرس در بین مردان شیوع پیدا کرده که تأثیر بسیار زیادی در روابط خانوادگی می گذارد و همچنین باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha