مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت شناسایی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار کودک سبد غذایی دریافت می‌کنند.

۱۳۷ هزار کودک سبد غذایی دریافت می‌کنند

سلامت نیوز:مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت شناسایی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار کودک سبد غذایی دریافت می‌کنند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، جعفر رحیمی با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت و درمان شناسایی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار کودک سبد غذایی دریافت می‌کنند و ۲۳ هزار کودک دیگر پشت نوبت دریافت سبد غذایی بوده که در صورت تامین اعتبار از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. وی با اشاره به اینکه استان کرمان با ۱۶ هزار کودک دچار سوءتغذیه نسبت با سایر استان‌ها بیشترین تعداد کودکان مبتلابه سوء‌تغذیه را دارد، بیان داشت: استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و لرستان به ترتیب بعد از کرمان دارای بیشترین تعداد کودکان دچار سوءتغذیه هستند. رحیمی با بیان اینکه ۱۳ درصد از کودکانی که سبد غذایی دریافت می‌کنند تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: ۸۷ درصد از آنان افراد نیازمند بوده که توسط خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی‌ شده‌اند.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از کودکان مبتلا به سوء تغذیه شهری و ۵۷ درصد آنان روستایی هستند، گفت: ۵۴ درصد آنان دختر و ۴۵ درصد پسر هستند. وی با اشاره به اینکه مغز کودکان در پنج سال نخست زندگی رشد می‌کند، در مورد وضعیت سنی کودکان بهره‌مند از سبد غذایی، گفت: پنج درصد کودک زیر یک سال، ۲۸ درصد یک تا دو سال، ۲۸ درصد دو تا سه سال، ۲۴ درصد سه تا چهارسال و ۱۵ درصد چهار تا پنج سال هستند. رحیمی با بیان اینکه سه درصد از کودکان مبتلا به سوءتغذیه پدرانشان فوت‌شده است و ۹۷ درصد پدرانشان در قید حیات است، افزود: شغل ۵۲ درصد پدران این کودکان کارگر، ۱۷ درصد کشاورز، ۱۵ درصد بیکار و ۱۶ درصد آنان دارای مشاغل روزمزد و متفرقه هستند. مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با بیان اینکه محتوای سبد به‌گونه‌ای تعیین‌شده که نیاز روزانه انرژی کودکان شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها را تامین کند، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بهبود وضعیت رشد و تغذیه کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در دهک‌های پایین جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha