سلامت نیوز :متخصص پوست و مو گفت : استفاده از کرم های بهداشتی و آرایشی با نام های کرم خرچنگ ،‌حلزون و میگو برای رفع چین و چروک و ترمیم زخم ها فقط تبلیغات است و این امر به منظور کسب پول بیشتر توسط افراد سود جو در شبکه های ماهواره ای انجام می شود .
 
 دکتر" پروانه ساکت"  در جمع خبرنگاران افزود : متاسفانه در اثر تبلیغات سو برخی از شبکه های ماهواره ای در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی شاهد بروز عوارض ، حساسیت و بیماری های پوست و مو در میان همو طنان هستیم .
وی خاطرنشان کرد : بسیاری از این محصولات بهداشتی و آرایشی نمی تواند معجزه گر باشد و هدف از این گونه اقدامات و تبلیغات کسب در آمد بیشتر توسط برخی از شرکت ها است که منجر به خطر افتادن سلامت مردم از لحاظ زیبایی و پوستی می شود .
ساکت ادامه داد: آگاه کردن و اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی می تواند از بروز مشکلات پوستی پیشگیری کند.زیرا مردم باید با آگاهی و دقت بیشتر سلامتی خود را در برابر این گونه سود جویی ها حفظ کنند.
این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد : اغلب این کرم ها و داروها که تبلیغ می شود علاوه بر این که تاییدیه علمی و بسته بندی مناسبی ندارند ، بی‌کیفیت و بی اثر هستند و افراد نیز به راحتی می توانند در بازار آنها را تهیه و مورد استفاده قرار دهند .
وی گفت : در حال حاضر در برخی از آرایشگاه ها افراد غیر متخصص به تجویز کرم های زیبایی اقدام می کنند و عمل زیبایی را با تزریق مواد تقلبی انجام می دهند و افراد ناآگاه نیز در برخی از آرایشگاه ها و مراکز غیرمجاز اقدام به مصرف چنین داروهایی می‌کنند.
ساکت در مورد استفاده از لیزربرای درمان و زیبایی پوست اظهار داشت : 15 تا 20 دستگاه لیزر مختص پوست وجود دارد و آموزش افراد متخصص و انتخاب بیمار برای درمان بسیار مهم است و در برخی موارد افراد غیر متخصص با استفاده از این لیزرها برای همیشه ضایعات پوستی در فرد ایجاد می کنند که این ضایعات جبران نا پذیر است .
به گفته وی بهتر است بیماران قبل از هر اقدامی با متخصصان پوست در زمینه های لیزر و استفاده از برخی داروها و محصولات بهداشتی مشورت کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha