سلامت نیوز :مدیر كل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: بیشتر مردم وقتی از مطب پزشك بیرون می‌آیند نمی‌دانند چطور داروی خود را مصرف كنند و این موضوع موجب مصرف غیرمنطقی دارو در كشور شده است.

به گزارش فارس، فاطمه رخشانی در نشست خبری هفته سلامت كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد اكثر بیمارانی كه از مطب پزشك بیرون می‌روند نمی‌دانند چطور داروی خود را مصرف كنند. لذا از داروخانه می‌پرسند كه آنجا هم آموزش چندانی نمی‌بینند و همین موضوع یكی از دلایل بالا رفتن مصرف غیرمنطقی دارو است.

وی با بیان اینكه مردم باید از پزشك بخواهند كه به طور دقیق نحوه مصرف دارو را توضیح دهد تصریح كرد: یكی از دلایل دیگر بالا رفتن مصرف غیرمنطقی دارو، قطع دارو بعد از خوب شدن علائم اولیه توسط بیمار است كه سبب می‌شود بیماری فرد به طور كامل خوب نشود و دوباره به دارو نیاز پیدا كند.

رخشانی یادآور شد: اینگونه نیست كه فكر كنیم مقاومت میكروبی به دارو فقط در یك فرد ایجاد می‌شود بلكه انتقال باكتری مقاوم به فرد دیگر می‌تواند این موضوع را گسترش دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت گفت: راه‌اندازی سایت مشاور آنلاین سلامت كه مردم بتوانند پاسخ مناسبی درباره سلامت خود را دریافت كنند و رونمایی از نرم‌افزار سنجش كالری در روز برای جلوگیری از چاقی از برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

نوشین محمدحسینی، مسئول آموزش‌های همگانی تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار داشت:‌ از 10 سال پیش تا كنون مصرف آنتی‌بیوتیك در كشور افزایش محسوسی داشته است كه برای مقابله با آن تا كنون 228 میلیون نسخه پزشكی بررسی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha