سلامت نیوز:رئیس‌كل سازمان نظام پزشكی در اولین جلسه مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان این سازمان از اعزام اولین گروه از متخصصان داوطلب به مناطق محروم در هفته آخر فروردین سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، اولین جلسه مجمع درمانگران داوطلب محرومان سازمان نظام پزشكی (مدد محرومان) با حضور سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس‌كل سازمان نظام پزشكی، ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان سازمان نظام پزشكی، نمایندگان انجمن‌های علمی گروه پزشكی، نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی و تعدادی از اساتید دانشگاهی برگزار شد.

شهاب‌الدین صدر اعلام كرد: با تأمین نیروی انسانی داوطلب و تجهیزات و امكانات لازم، اولین گروه درمانگران داوطلب مناطق محروم سازمان نظام پزشكی از 23 فروردین سال آینده و همزمان با روز دندانپزشكی در یكی از مناطق محروم كشور مستقر و خدمات تخصصی رایگان به مردم محروم ارائه خواهد داد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه سال آینده، هفته آخر هر ماه گروهی از متخصصان سرشناس و مطرح رشته‌های مختلف پزشكی به همراه جمعی از متخصصان محلی، در یكی از مناطق محروم كشور به ارایه خدمات رایگان خواهند پرداخت.

به گفته صدر، به زودی علاوه بر ستاد مركزی مدد محرومان، در همه سازمان‌های نظام پزشكی شهرستان‌ها و استان‌های كشور ستاد ویژه‌ای برای ساماندهی پزشكان و متخصصان داوطلب برای ارائه خدمات در مناطق محروم تشكیل می‌شود تا فعالیت‌های مجمع درمانگر داوطلب محرومان با مشاركت آحاد جامعه پزشكی در كل كشور صورت پذیرد.

وی اضافه كرد: سازمان نظام پزشكی با توجه به وظایفی كه در ساماندهی و بسیج گروه‌های پزشكی در جهت ارائه خدمات به مردم دارد و نیز با در نظر گرفتن تجربیاتی كه در ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم در برخی برهه‌های زمانی و مناسبت‌های مذهبی و ملی دارد، می‌تواند با مشاركت سازمان‌ها و نهادهای مسئول نظیر جمعیت هلال احمر، دسترسی مردم كشور به خدمات تخصصی پزشكی را فراهم نماید.

در ادامه جلسه، ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر كشور، با بیان اینكه گروه‌های مختلفی از جامعه پزشكی در جمعیت داوطلبان هلال احمر فعالیت مستمر دارند، از آمادگی هلال احمر برای همكاری در اجرای طرح مدد محرومان سازمان خبر داد.

وی وعده داد كه تا 2 ماه آینده، جمعیت هلال احمر 2 دستگاه بیمارستان صحرایی پیشرفته و 8 دستگاه بیمارستان و درمانگاه كوچكتر (RDH) را برای اجرای این طرح آماده و در مناطق محروم تعیین شده مستقر كند.

فقیه گفت: جمعیت هلال احمر، تجهیزات و امكانات لازم برای ارائه خدمات تخصصی توسط درمانگران داوطلب سازمان نظام پزشكی را فراهم خواهد كرد.

به پیشنهاد وی، اجرای این طرح در سال‌های آتی می‌تواند به صورت یك طرح داوطلبانه بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

صدر نیز در خاتمه با استقبال از این پیشنهاد، عنوان كرد: با توجه به پتانسیل بالای جامعه پزشكی و نیز كیفیت بسیار خوب خدمات درمانی و دارویی متخصصان كشور، ارائه خدمات تخصصی داوطلبانه در كشورهای اسلامی و در سطح بین‌المللی به زودی قابل دستیابی خواهد بود.

علاوه بر جمعیت هلال احمر، نمایندگان انجمن‌های علمی گروه پزشكی، نمایندگان بیمارستان‌ها و مراكز درمانی غیردولتی و جمعی از اعضای خوشنام و سرشناس جامعه پزشكی عضو مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشكی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha