معاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: به منظور ترویج مصرف منطقی دارو از سال 90 نظام مراقبت‌های آنتی‌باكتریال در بیمارستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز :معاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: به منظور ترویج مصرف منطقی دارو از سال 90 نظام مراقبت‌های آنتی‌باكتریال در بیمارستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

  محمود نبوی، امروز در یك نشست خبری در محل وزارت بهداشت اظهار داشت: در 2 محور روی مقاومت میكروبی در وزارت بهداشت كار می‌شود. یكی آموزش عمومی در مصرف منطقی آنتی‌بیوتیك‌هاست و دیگری پیشگیری از مقاومت بیمارستانی است.

وی افزود: در برخی از بخش‌های بیمارستان‌ها مانند ICU، سوختگی و اتاق عمل به ناچار باید آنتی‌بیوتیك به مقدار زیاد مصرف شود لذا برای حل این موضوع كمیته عفونی بیمارستانی را تشكیل دادیم.

نبوی در ادامه با اشاره به اینكه برای پیشگیری از بروز مقاومت‌های آنتی‌باكتریال در دو حوزه بیماران بستری و سرپایی از 5 سال پیش كمیته عفونت بیمارستانی را تشكیل دادیم و از اول سال 90 نظام مراقبت‌های آنتی‌باكتریال را نیز راه‌اندازی خواهیم كرد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در 4 حوزه همایش‌هایی در زمینه مصرف منطقی آنتی‌بیوتیك برای پزشكان، ممنوعیت فروش آنتی‌بیوتیك و رعایت اصول پیشگیری و كنترل عفونت‌ها در سال 90 برگزار خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha