جراح و متخصص زنان با اشاره به واکسن‌های مورد نیاز برای زنان باردار گفت: در صورت بروز آنفلوانزای فصلی، زنان باردار باید در سه ماهه دوم یا سوم واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

تزریق چه واکسن‌هایی در بارداری ضرورت دارد؟

سلامت نیوز:جراح و متخصص زنان با اشاره به واکسن‌های مورد نیاز برای زنان باردار گفت: در صورت بروز آنفلوانزای فصلی، زنان باردار باید در سه ماهه دوم یا سوم واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی  در ارتباط با تزریق واکسن آنفلوآنزا در دوران بارداری اظهارداشت: تزریق بعضی از واکسن‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزا دربارداری  بلامانع است.

وی افزود: زنان بارداری که تست منفی هپاتیت دارند می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و این واکسن برای محافظت مادر و جنین علیه عفونت استفاده می شود. .همچنین تزریق این واکسن سه مرحله دارد و قبل و بعد از بارداری نیز انجام می‌شود.

جراح و متخصص زنان گفت: واکسن آنفلوآنزا می‌تواند از بیماری‌های جدی مادر طی دوران بارداری جلوگیری کند. همه زنان بارداری که وارد سه ماهه دوم یا سوم بارداری می‌شوند، طی بروز آنفلوآنزای فصلی باید واکسن را دریافت کنند.

هاشمیان نایینی افزود: افرادی که وضعیت پزشکی حادی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا هستند. بنابراین می‌توانند واکسن را در هر مرحله از بارداری دریافت کنند البته اگر این مشکل در فردی، وجود دارد باید حتما با پزشک مشورت کند.

وی گفت: همچنین واکسن دیفتری و کزاز به طور معمول برای زنان باردار توصیه می شود. این واکسن ایمنی دائم ایجاد نمی‌کند و حتما باید دوز یادآور، هر 10 سال یک بار تزریق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha