سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ایجاد«مدارس توپی»در برخی استان‌ها خبر داد. مهرا... رخشانی‌مهر درباره استانداردسازی مدارس کپری در استان‌‌های سیستان‌وبلوچستان و لرستان گفت: کپر جزو معماری سنتی و بومی منطقه است و این کپرها برای مناطقی است که افراد در آنجا زیاد جابه‌جا می‌شوند، یعنی یا عشایری هستند یا بافت آن منطقه طوری است که خیلی سکونت دائم در آنجا اتفاق نمی‌افتد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ایجاد«مدارس توپی»در برخی استان‌ها خبر داد. مهرا... رخشانی‌مهر درباره استانداردسازی مدارس کپری در استان‌‌های سیستان‌وبلوچستان و لرستان گفت: کپر جزو معماری سنتی و بومی منطقه است و این کپرها برای مناطقی است که افراد در آنجا زیاد جابه‌جا می‌شوند، یعنی یا عشایری هستند یا بافت آن منطقه طوری است که خیلی سکونت دائم در آنجا اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،طبیعی است، اگر جمعیتی در جایی به صورت دائم مستقر باشند، ما باید برای آنها یک مدرسه با همان مصالح ساختمانی ایجاد کنیم، اما وقتی مدرسه عشایری است، ساختن مدرسه آجری با مصالح بنایی کار صحیحی نیست، چون آن مدرسه بعد از یک مدتی خالی می‌ماند و دوباره متروکه می‌شود. به گزارش ایلنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در این مناطق مدارسی ساخته شده که با کوچ ساکنان، مدرسه خالی از سکنه شده و چون خالی شده امکان دارد، هر کسی از آن استفاده کند. ما هم نمی‌توانیم در هر مدرسه‌ای که خالی شده یک نگهبان بگذاریم تا از آن محافظت کند. عملا کپرزدایی اتفاق نمی‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha