نتایج مطالعه جدید نشان می دهد ریسک مرگ ناشی از قندخون پایین در بین سالمندان مبتلا به دیابت و زوال عقل به مراتب بیشتر از سالمندانی است که فقط به دیابت مبتلا هستند.

وجود همزمان دیابت و زوال عقل کُشنده است

سلامت نیوز:نتایج مطالعه جدید نشان می دهد ریسک مرگ ناشی از قندخون پایین در بین سالمندان مبتلا به دیابت و زوال عقل به مراتب بیشتر از سالمندانی است که فقط به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشکده پزشکی نورویچ داده های حدود ۲۰ هزار فرد ۶۵ سال به بالا را که مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ بودند بررسی کردند. این افراد بالغ بر ۵ سال تحت نظر بودند.

یافته ها نشان داد افرادی که همزمان مبتلا به زوال عقل و دیابت بودند در مقایسه با افراد صرفا دیابتی، ۶۷ درصد بیشتر با ریسک بالا مرگ بعد از بروز قندخون به شدت پایین مواجه بودند.

دکتر «کاترینا متیشنت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «قندخون پایین یک فاکتور پرخطر مرگ در افراد مسن مبتلا به دیابت و زوال عقل است.»

وی در ادامه تاکید می کند: «در این گروه از بیماران آسیب پذیر پزشکان باید تمرکز ویژه ای بر تشخیص دقیق قندخون پایین با استفاده از کنترل مداوم گلوکز داشته باشند.»

به گفته محققان، دیابت می تواند ریسک ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد و وجود همزمان این دو بیماری در حال افزایش است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha