سلامت نیوز : نایب رییس انجمن متخصصین پوست ایران گفت : داروهای تبلیغ شده در ماهواره معجزه گر نیستند و در بسیاری از موارد استفاده از این داروها توسط بیماران منجر به تشکیل پرونده قضایی برای شرکت های توزیع کننده آنها شده است .
   
 دکتر  حبیب انصاری در جمع خبرنگاران افزود : در سال های گذشته استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی تقلبی و همچنین داروهای که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند بسیار گسترش پیدا کرده و مردم بدون اطلاع و آگاهی از کیفیت این داروها اشتیاق زیادی برای مصرف این نوع داروها در بازار پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: این داروها هرگز معجره کننده نیستند و نه تنها موجب درمان بیماری ها نمی شوند و بلکه تنها جنبه تبلیغاتی دارند .
نایب رییس انجمن متخصصین پوست ایران اظهار داشت : این داروها از نظر علمی مورد تایید نیستند و حتی در مواردی شاهد آثار سو این داروهای ماهواره‌ای بر بیماران هستیم.
انصاری یادآور شد : در حال حاضر بسیاری از پرونده های مربوط به آثار سوء چنین داروهایی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و این امر نشان می دهد که این محصولات و داروها همگی تبلیغاتی و مضر برای مصرف کننده هستند.
وی خاطرنشان کرد :مردم به علت نتیجه نگرفتن از این داروها به متخصصان پوست و مو هم بی‌اعتماد شده اند و آنها در مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان می گویند که مصرف این داروها تاثیری بر درمان بیماری آنان نداشته است .
انصاری افزود : انجمن متخصصین پوست ایران آمادگی دارد تا از طریق روابط عمومی انجمن به پرسش های مردم درباره داروهای ماهواره‌ای یا دیگر داروهای مربوط به پوست و مو پاسخ دهد و اطلاع رسانی در مورد نوع محصولات و داروهای موجود را به نحوه مطلوب انجام دهد.
وی تاکید کرد که مردم نباید هر تبلیغی را که می‌بینند، باور کنند بلکه باید در مورد آن دارو از پزشکان ، متخصصان و مراکز درمانی تحقیق کنند.
انصاری گفت : در حال حاضر بسیاری از آرایشگاه ها و مراکز غیر حرفه ای از محصولات زیبایی غیرمجاز برای مشتریان استفاده می کنند، این در حالی است که این محصولات هرگز جنبه بهداشتی و علمی ندارند .
وی یادآور شد که مردم باید از استفاده دارو ها و محصولات بهداشتی و آرایشی که به طور گسترده در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود، پرهیز و یا حداقل در مورد استفاده از این گونه دارو ها با پزشکان و متخصصان پوست و مو مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha