در یک آشپزخانه سالم می توانید درمان هایی برای مشکلات و بیماری ها پیدا کنید.

سلامت نیوز: در یک آشپزخانه سالم می توانید درمان هایی برای مشکلات و بیماری ها پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، در این مطلب با خوراکی های مناسب زنان برای مهار بیماری ها یا تقویت قوای جسمی و روحی آشنا می شوید. 

به سرطان نه بگویید 

سرطان سینه یکی از مشکلات جدی خانم ها است که سن آن در ایران پایین تر از میانگین جهانی است. برای کاهش احتمال ابتلا به این سرطان توصیه می شود از استرس دوری کنید، ورزش و تحرک را در برنامه تان جای دهید و لباس های تنگ نپوشید. اما در کنار این ها برخی مواد غذایی هم هستند که احتمال ابتلا به سرطان سینه را کم می کنند. کلم بروکلی، هویج، شیر سویا، امگا3، ویتامین D و روغن زیتون از این دسته هستند که باید آنها را در برنامه روزانه خود جای دهید.

 
ماکارونی خطرناک است 

شماکارونی اگرچه غذای محبوب همه خانواده ها است اما این غذای خوش طعم برای سلامت زنان مضر است. محققان تغذیه می گویند پاستا و ماکارونی موجب بروز بیماریهای قلبی و ایجاد اختلال در رگ های خونی زنان می شود. در واقع با افزایش تجمع اسیدهای چرب و پایین آمدن سطح کلسترول خوب خون ماکارونی ترشح هورمون زنانه استروژن را تحت تاثیر قرار می دهد. دانشمندان اعلام کردند خطرناک ترین نوع ماکارونی از آرد سفید با کیفیت تولید می شود.

 
ماست بخورید تا قارچ نگیرید

 قارچ های واژینال مشکل جدی خیلی از زنان است که می تواند آنها را دچار دردسر کند. قارچ ها در دوران بارداری باعث آسیب های پوستی به نوزاد می شوند و ماندگار شدن آنها، درمان این ترشحات بی بو و سوزناک را دائمی می کند. اما پزشکان می گویند مصرف یک لیوان ماست برای کاهش ابتلا به عفونت قارچی بسیار مناسب است. همچنین می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید چون ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد. البته مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر هم برای مقابله با قارچ های واژن مفید است.
 
معجزه میخک را بشناسید 

گل میخک وقتی به عنوان یک ادویه استفاده شود می تواند باعث آرامش بخشی و کاهش استرس شود. میخک حاوی ترکیبات مختلفی از جمله اربوفیلین، الکل بنزیلیک، اوژنول و… است. اوژنول همان ماده آرامش بخشی است که در گل میخک وجود دارد و حتی در تسکین دندان درد هم مورد استفاده قرار می گیرد. میخک طبع گرمی دارد و به عنوان یک داروی ضدتهوع از دیر باز کاربرد داشته است. بنابراین در دوران بارداری می تواند کمک کننده خوبی برای کنترل تهوع مادران باشد. می توانید گل میخک را همراه نعناع و ریحان بجوشانید و با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید یا اینکه 2 قاشق غذاخوری از گل میخک را همراه یک لیتر آب بجوشانید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد.
 
ویتامینی برای بهبود رابطه

 ویتامین E در افزایش میل جنسی تاثیر زیادی دارد. این ویتامین بیشتر در منابع گیاهی مانند روغن آفتاب گردان و زیتون، ذرت و بادام، آجیل تازه (فندق، بادام، گردو)، اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی یافت می شود. در میوه هایی مانند هلو و مارچوبه هم این ویتامین وجود دارد. ویتامین A هم برای سلامت جنسی شما ضروری است و کمبود آن می تواند موجب کاهش قدرت باروری شود. این ویتامین در آقایان باعث ساختن اسپرماتوزوئید می شود و در خانم ها هم روی تولید هورمون های جنسی که به باروری کمک می کنند، موثر است. جگر، شیر، پنیر، خامه و کره منابع غنی این ویتامین هستند. این ماده مغذی در سبزی ها و میوه های زرد رنگی مانند هویج، کدو، سیب زمینی، هلو، زردآلو و طالبی، در سبزی ها و میوه های قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی و همین طور در سبزی هایی با برگ سبز تیره به مقدار زیاد وجود دارد؛ البته پیش‌سازش که در بدن به این ویتامین قابل تبدیل است.
 
مهار علایم یائسگی با غذا

 علائم آزارنده ای نظیر گرگرفتگی، تغییرات خلق و خو، افزایش وزن و… از مشکلات اساسی دوره یائسگی هستند. اما بسیاری از این علائم با خوردن برخی غذاهای خاص قابل کنترل است. مصرف قهوه، چای، الکل، نوشابه و ادویه های خود را کاهش دهید. برخی زنان مصرف این مواد غذایی را عامل شروع و تشدیدکننده گرگرفتگی دانسته اند. شکر تصفیه شده همچنین باعث تشدید علائم گرگرفتگی در زنان می شود. بنابراین بهتر است از مصرف شربت ذرت و سایر شکرهای موجود در غذاها و محصولات فرآوری شده پرهیز کنید.
 
برای کاهش علائم گرگرفتگی همچنین توصیه می شود مصرف آب را به حداقل 8 لیوان در روز افزایش دهید. سعی کنید غذاهای حاوی فیتواستروژن ها را بیشتر مصرف کنید. فیتواستروژن ها همان استروژن های گیاهی هستند که با اتصال به گیرنده استروژن واقعی در بدن می تواند اثرات مشابه استروژن بر بدن بگذارند. غذاهای حاوی فیتواستروژن که به این منظور توصیه می شوند شامل لوبیاها، حبوبات، جلبک های دریایی، سیب زمینی شیرین، سیب ها، سیب زمینی ها و هویج ها هستند. البته توجه ویژه به سویا در این باره ضروری است. سویا یکی از غنی ترین منابع فیتواستروژن ها است که مصرف آن در رژیم غذایی تاثیر چشمگیری در تخفیف علائم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha