سلامت نیوز :حدود 40 درصد داروهای تجویز شده در دامپزشكی جزو گروه آنتی بیوتیك ها هستند كه با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت این موضوع، یك تهدید جهانی است.
 معاون تشخیص سازمان دامپزشكی كشور در نشست خبری هفته سلامت در سال 90 گفت: باید در خصوص تجویز دارو برای دام ها به آنتی بیوتیك هایی اجازه مصرف و تجویز داد كه دارای میزان مشخصی بوده و در غذا موجود باشند.

دكتر مشكات ادامه داد: كنترل و كاهش باقی مانده آنتی بیوتیك ها پس از مصرف دام ها از دارو باید در شیر، گوشت، ماهی، میگو و عسل مورد بررسی قرار گیرد و در سطح كشور كنترل شود.

وی در ادامه با بیان اینكه باید در هفته سلامت پیام خود را به تمامی روستاییان، دامداران و دامپزشكان برسانیم، ابراز داشت: در زمانی كه دام ها مواد آنتی بیوتیك را مصرف می كنند به هیچ عنوان نباید از شیر یا گوشتشان استفاده كرد چراكه ممكن است مواد باقی مانده آنتی بیوتیكی به افراد مصرف كننده منتقل شود.

معاون تشخیص سازمان دامپزشكی كشور باقی ماندن آنتی بیوتیك ها در بدن را یكی از دغدغه های مهم مردم دانست و گفت: زمان درمان آنتی بیوتیك و پرهیز از مصرف دام ها بین یك تا دوهفته طول می كشد و هر سال میزان مواد آنتی بیوتیكی در انواع دام ها و حیوانات نمونه گیری و كنترل می شود.

گفتنی است روز 23 فروردین به عنوان روز داروسازان، دامپزشكان و تولید و مصرف منطقی داروهای ضد میكروبی نامگذاری شده است.

به همین منظور در نمایشگاه هفته سلامت، كه در مصلای تهران از 18 تا 24 فروردین برگزار می شود، بحث هایی در خصوص آموزش همگانی و مشاوره برای نگهداری از حیوانات خانگی توسط سازمان دامپزشكی به مخاطبان ارائه خواهد شد./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha