دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 25607

در آخرین مطالعاتی که توسط یک سازمان سلامت خصوصی در کشور انگلستان انجام شد، محققان متوجه شدند زنان میانسال ناسالم‌ترین زندگی را در بین همه گروه‌های سنی دارند.

سلامت نیوز :داشتن زندگی ناسالم به طور متوسط 12 سال از عمر مردم کم می‌کند.
در آخرین مطالعاتی که توسط یک سازمان سلامت خصوصی در کشور انگلستان انجام شد، محققان متوجه شدند زنان میانسال ناسالم‌ترین زندگی را در بین همه گروه‌های سنی دارند. این گروه بیش‌تر از همه افراد غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند و کم‌تر از همه فعالیت بدنی دارند.
این مطالعات نشان می‌دهد انجام این کار به همراه سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی می‌تواند به شدت امید به زندگی را در میان زنان میانسال و همه گروه‌های سنی کاهش دهد.
اگر چه ازدواج کردن می‌تواند به زوج‌ها برای داشتن عمر طولانی‌تر کمک کند، اما از سوی دیگر بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک به دلیل مشغله کاری و نگهداری از کودکان، توجه زوج‌ها به سلامت خودشان کاهش پیدا می‌کند که این موضوع خطراتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
دکتر آنابل بنتلی که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد بی‌توجهی به رژیم غذایی و داشتن عادات غذایی ناسالم می‌تواند در نهایت به کاهش 12 سال از عمر هر نفر بینجامد. این در حالی است که هیچ‌گاه برای ایجاد تغییر در زندگی دیر نیست و هر زمان که شما تصمیم به داشتن زندگی سالم‌تر بگیرید فواید آن به سرعت خود را نشان خواهند داد.
انجام مطالعات روی بیش از 5 هزار نفر نشان داد یک هشتم مردم به دلیل داشتن زندگی ناسالم 20 سال کم‌تر از حد طبیعی خود عمر می‌کنند. این بررسی‌ها هم‌چنین نشان داد که زنان از 50 سالگی و مردان در فاصله بین 50 تا 60 سالگی فعالیت بدنی خود را به شدت کاهش می‌دهند. نزدیک به 34 درصد از زنانی که بین 50 تا 60 سال سن دارند کم‌تر از یک بار در هفته ورزش می‌کنند. 30 درصد از آن‌ها دچار اضافه وزن هستند و 9 درصد دیگر نیز از دیابت رنج می‌برند.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha