دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 25610

متخصص تغذیه گفت: مسافران نوروزی قبل از مصرف آب لوله كشی شده، آن را بجوشانند تا به بیماری های روده ای مبتلا نشوند.

سلامت نیوز :متخصص تغذیه گفت: مسافران نوروزی قبل از مصرف آب لوله كشی شده، آن را بجوشانند تا به بیماری های روده ای مبتلا نشوند.
 مرتضی صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین مسافران نوروزی ، مواد غذایی مانند كنسرو را قبل از مصرف، حداقل 20 دقیقه با حرارت بالا گرم كنند.
وی با بیان اینكه از آب میوه‌ها، ‌بستنی‌ها و آب‌های بسته‌بندی شده در طول سفر استفاده شود، اظهار داشت: میوه، سبزیجات و مواد غذایی خام باید قبل از مصرف حتما سه مرحله شسته و ضد عفونی شود تا مسافران در طول سفر، دچار اسهال نشوند.
صفوی ادامه داد:در طول سفر حتما مواد غذایی پخته مورد استفاده قرار گیرد و بهتر است انواع كباب‌ها كه زمان طبخ آنها كوتاه است، استفاده نشود، زیرا امكان ایجاد مسمومیت در آنها زیاد است.
این متخصص تغذیه به مسافران توصیه كرد، وسایل شستشو از جمله صابون مایع و جامد را همراه داشته باشند و لازم است قبل از صرف غذا و همچنین بعد از دستشویی، دست‌ها كاملا شسته شود.
صفوی، مسمومیت‌های غذایی را از شایع‌ترین بیماری‌های هنگام سفر عنوان كرد و اظهار داشت: لازم است در طول مسافرت‌های نوروزی، موادغذایی خام كمتر استفاده شود.
به گفته وی، مسافران نوروزی بهتر است در این زمینه داروهایی را همراه خود داشته باشند و در صورت بروز اسهال در طول مسافرت از مایعات فراوان و سرم‌های خوراكی به میزان كافی استفاده كنند.
صفوی به مسافران توصیه كرد، در صورت ابتلا به اسهال به هیچ وجه از آنتی بیوتیك‌ها استفاده نكنند، زیرا آنتی بیوتیك منجر به تداوم اسهال و انتشار آن به دیگر افراد خانواده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha