دبیر انجمن متخصص پوست و مو گفت: بی‌كیفیت‌ترین محصولات بهداشتی و آرایشی، محصولاتی هستند كه در شبكه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود؛ وقتی كه تبلیغاتی گسترده بر روی محصولی صورت گیرد، باید در خصوص كیفیت و بهره‌وری آن شك كنیم.

سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصص پوست و مو گفت: بی‌كیفیت‌ترین محصولات بهداشتی و آرایشی، محصولاتی هستند كه در شبكه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود؛ وقتی كه تبلیغاتی گسترده بر روی محصولی صورت گیرد، باید در خصوص كیفیت و بهره‌وری آن شك كنیم.

به گزارش  فارس ، محمد گلشنی در جلسه ویژه انجمن متخصصان پوست و مو با هدف آگاه‌سازی افكار عمومی با اشاره به افزایش عمل‌های زیبایی در ایران افزود: جراحی‌های زیبایی، جراحی پلاستیك، كاشت مو و تزریق ژل‌ از مواردی است كه تمام افراد جامعه، افزایش آن را در كشور حس می‌كنند.

وی ادامه داد: توصیه می‌كنیم كه این اعمال حتماً توسط متخصص پوست و مو انجام گیرد چرا كه متخصصان، عوارض بعد از عمل‌های زیبایی را به حداقل می‌رسانند.

دبیر انجمن پوست و مو گفت: ژل‌های موجود در كشور كه از اوكراین و چین وارد بازار شده است، عوارض بسیار زیادی دارد كه در اوایل ورود آن به كشور، پزشكان غیرمتخصص به آنها توجه نشان دادند؛ در حالی كه عوارضی مانند حركت و ریزش در زیر پوست، ایجاد واكنش جسم خارجی و عفونت‌های مزمن از عوارض استفاده از این ژل‌ها بود.

گلشنی اظهار داشت: در امر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، بهترین شاخص مجوز وزارت بهداشت است و اگر محصولی از لیبل وزارت بهداشت برخوردار بود، مردم می‌توانند از كیفیت آن اطمینان حاصل كنند.

وی با اشاره به تبلیغات ماهواره در خصوص محصولات بهداشتی و آرایشی تصریح كرد: متأسفانه بی‌كیفیت‌ترین محصولات بهداشتی و آرایشی، محصولاتی هستند كه در ماهواره‌های خارج از كشور تبلیغ می‌شود؛ وقتی كه تبلیغاتی گسترده بر روی محصولی صورت گیرد، باید در خصوص كیفیت و بهره‌وری آن شك كنیم.

دبیر انجمن متخصص پوست و مو با اشاره به تبلیغات غیرواقعی و غیرعلمی از سوی مراكز بهداشتی گفت: هیچ كرم و صابون معجزه‌گری وجود ندارد؛ از نظر علمی ثابت شده است كه هیچ شامپویی باعث رشد مو و تقویت آن نمی‌شود ولی در تبلیغات خلاف آن گفته می‌شود.

وی افزود: در قانون نظام پزشكی به پزشكان اجازه تبلیغ داده نشده است و تنها پزشكان حق دارند كه تغییر محل مطب یا آدرس خود را اطلاع‌رسانی كنند؛ قانون نظام پزشكی به منظور حفظ قداست حرفه‌ای پزشكان است كه با تبلیغات گسترده از هدف خود دور می‌شوند.

گلشنی ادامه داد: در حال حاضر جلساتی با مسئولین نظام پزشكی در رابطه با سازماندهی تبلیغات پزشكان، در چارچوب با تخصص و كارایی آنها برگزار شده است تا در آینده شاهد مشكلاتی در این زمینه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha