سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: آجیل و انواع مغزها، در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می‌كنند و به مرور باعث ایجاد سرطان كبد می‌شوند.

دكتر محمد صفریان در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان اینكه مصرف آجیل‌ها به خصوص انواع مغزها در ایام عید به مردم توصیه می‌شود، ادامه داد: این مغزها باید سالم و بدون بو باشند زیرا در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می‌كنند و به مرور باعث ایجاد سرطان كبد خواهند شد.

وی در خصوص تغذیه افراد در حال رژیم در ایام نوروز گفت: این افراد باید از مصرف شیرینی‌جات دوری كنند و بیشتر به مصرف انواع مغزها و آجیل روی بیاورند زیرا این كار باعث كاهش حجم غذای مصرفی در طول روز می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی مشهد ادامه داد: افرادی كه تصمیم به مسافرت در این ایام دارند، باید از مصرف غذاهای تركیبی كه از مواد مختلفی تهیه می‌شوند مانند کباب کوبیده پرهیز و از غذاهای سالم در رستوران‌های معتبر استفاده كنند.

وی در پایان با تاكید بر آمار بالای مسمومیت‌های ناشی از مصرف سبزی‌ها و قارچ‌های سمی، گفت: همچنین افرادی كه قصد مسافرت‌های كوتاه مدت اطراف شهر را دارند، باید از مصرف سبزی‌ها و قارچ‌های روییده در دشت‌ها پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha