عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه بسته حمایتی به فقرا و نیازمندان را راهکار کوتاه مدتی برای حل بحران فقر اقتصادی مردم کشور اعلام کرد.

فقر با ارائه بسته حمایتی به نیازمندان ریشه‌کن نمی‌شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه بسته حمایتی به فقرا و نیازمندان را راهکار کوتاه مدتی برای حل بحران فقر اقتصادی مردم کشور اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، شعار «هر جا که مردان و زنان محکوم به فقر شدید باشند، حقوق بشر نقض می‌شود» که در ارتباط با روز جهانی ریشه‌کنی فقر زیاد مطرح می‌شود، تداعی کننده توجه جامعه بین‌الملل به این پدیده است.

روز ۱۷ اکتبر برابر با ۲۵ مهرماه از سال ۱۹۹۲ به واسطه تلاش‌های وریسینسکی با هدف رساندن صدای فقرا به گوش دولت‌ها و شهروندان عادی، توسط سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی ریشه‌کنی فقر نامگذاری شده است.

پدیده فقر از آغاز حیات بشر گریبانگیر انسان‌ها بوده، به‌طوری که بسیاری از اندیشمندان و بزرگان ادیان مختلف به‌ویژه اسلام در خصوص آن صحبت‌های فراوانی کرده‌اند.

حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: «لَوْ لا رَحْمَةُ ربّی عَلى فُقَراءِ اُمَّتی کادَ الْفَقْرُ أن یَکُونَ کُفْراً; اگر رحمت خداوند بر فقراى امّت من نبود هر آینه فقر، آنها را به کفر مى‌کشاند»

یا در بیانی از حضرت علی (ع) آمده است: «فَإنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ لِلدّینِ! مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ، دَاعِیَةٌ لِلْمَقْتِ، فقر سبب نقصان دین و مشوش شدن عقل و جلب كینه مى‌‌‌شود».

در ایامی که به واسطه بدعهدی و اعمال فشار از سوی قدرت‌های جهانی، مردم کشورمان با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و فشار اقتصادی بر آنها به حدی رسیده که برخی در تأمین نیازهای اولیه خود ناتوان هستند باید مسئولان کشور تدابیری در نظر بگیرند و برای پیشگیری از افزایش فقر اقتصادی در جامعه راهکاری ارائه دهند.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار آنا راهکار کوتاه‌ مدت مجلس و دولت را ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و افزود: بسته‌های حمایتی برای افرادی با درآمد زیر سه میلیون تومان در نظر گرفته شده است و در طول دو ماه به افراد دهک‌های پایین اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عدالت در پرداخت یارانه را به عنوان راهکار میان‌مدت حل بحران‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در این زمینه مساوات پرداخت یارانه با عدالت پرداخت یارانه متفاوت است و باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم تا یک‌سال آینده مکانیزم پرداخت یارانه‌ها را ساماندهی کنیم.

بر‌ اساس این گزارش؛ هر چند که به نظر می‌رسد راهکارهای فوق و گسترش مذاکرات با اروپا برای ایجاد سوئیفت مالی و فراهم کردن راهکاری برای فروش نفت، راه‌حل اصلی برای کشوری با منابع انسانی و طبیعی گسترده نباشد ولی امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم شاهد برنامه‌ریزی برای رهایی اقتصاد کشور از نفت و رسیدن به یک اقتصاد درون‌زا و وابسته به سرمایه‌های داخلی کشور باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha