سلامت نیوز :گروهی از متخصصان قلب در اروپا تاکید کردند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای نه تنها در حفظ سلامت قلب مفید است بلکه حتی می‌تواند با بیماری‌های قلبی مبارزه کند.

به گزارش  ایسنا، پزشکان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که این رژیم غذایی برای سلامت قلب بسیار مفید است اما در پژوهش جدید دریافته‌اند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر ابتلا به سندرم متابولیک را كه موجب تشدید بیماری‌های قلبی می‌شود، کاهش می‌دهد. به این ترتیب این رژیم غذایی نه تنها تاثیر پیشگیرانه دارد بلکه در عین حال نقش درمانی هم می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این یافته حاصل بازبینی روی 50 مطالعه قبلی است که با حضور بیش از نیم میلیون شرکت کننده صورت گرفته‌اند. این اطلاعات از سوی گروهی از متخصصان ایتالیایی و یونانی مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته است.

بنا براین گزارش، این رژیم غذایی حاوی مقادیر فراوانی از مواد گیاهی مثل میوه، سبزیجات، نان‌ها و دیگر مواد تهیه شده از غلات، سیب زمینی، حبوبات و دیگر دانه‌ها است. در رژیم غذایی مدیترانه‌ای غذاها از موادی تهیه می‌شود که تازه و فصلی هستند در همان منطقه روییده و کمترین فرایند در حین پخت روی آنها صورت می‌گیرد.

میوه‌های تازه در این رژیم به عنوان دسر روزانه مصرف می‌شوند. شیرینی‌های دارای شکر تغلیظ شده یا عسل چند بار در هفته مصرف می‌شوند. روغن زیتون نیز از منابع اصلی تامین کننده چربی رژیم است.

محصولات لبنی بویژه پنیر و ماست روزانه به میزان کم یا در حد متوسط مصرف می‌شوند. ماهی و مرغ به میزان کم یا در حد متوسط مصرف می‌شوند. در هفته یک تا 4 عدد تخم مرغ مصرف می‌شوند. گوشت قرمز نیز به میزان خیلی کم مصرف می‌شود.

این بازبینی در مجله کالج کاردیولوژی آمریکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha