شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 256259

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: پرستاران طرحی، چند ماه است در انتظار ورود به بیمارستان ها به سر می برند.

پرستاران طرحی در انتظار ورود به بیمارستان ها

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: پرستاران طرحی، چند ماه است در انتظار ورود به بیمارستان ها به سر می برند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم، در گفتگو با مهر، به وضعیت پرستاری در کشور اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته وزارت بهداشت به بهانه کمبود کادر پرستاری، طرح های غیرکارشناسی همچون تربیت پرستار بیمارستانی و همچنین به صورت نسنجیده، افزایش بی رویه ظرفیت دانشکده های پرستاری را در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی و جامعه وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت، در حال حاضر توان جذب پرستاران در قالب طرح نیروی انسانی و استخدام را ندارد و فارغ التحصیلان جوان پرستاری در سراسر کشور، ماه های زیادی است که در انتظار ورود به بیمارستان ها هستند.

شریفی مقدم با اشاره به پرستاران طرحی که می بایست ۲ سال موظفی خودشان را در بیمارستان ها حضور داشته باشند، افزود: این پرستاران تا زمانی که طرح خودشان را سپری نکنند، نمی توانند در هیچ جایی مشغول کار شوند.

وی با اشاره به انگیزه بالای پرستاران جوان برای خدمات در بیمارستان ها، گفت: پرستاران طرحی، بار استخدامی برای دولت ندارند و حداقل حقوق را نیز دریافت می کنند. در عین حال، بیشترین بار خدمات درمانی در بیمارستان ها بر دوش پرستاران طرحی است که متاسفانه بکارگیری نمی شوند.

دبیرکل خانه پرستار، با عنوان این مطلب که پرستاران طرحی می توانند تا حدود زیادی کمبودهای نیروی پرستاری در بیمارستان ها را رفع کنند، افزود: چرا افرادی که تا دیروز با افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری، فریاد کمبود پرستار سر می دادند، امروز ساکت شده اند.

شریفی مقدم، مقوله سلامت را بدیهی ترین نیاز مردم دانست و گفت: این نیاز می بایست توسط حاکمیت تامین شود.

وی با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات سلامت را ارائه می دهند، افزود: کادر پرستاری، موثرترین عامل تامین سلامت در جامعه تلقی می شود. در حالی که کمبود پرستار، باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به سلامت مردم و جامعه می شود.

شریفی مقدم تاکید کرد: توصیه خانه پرستار به متولیان سلامت جامعه این است که تلاش در جهت جذب پرستاران را به صورت واقعی انجام دهند و از شعار گویی پرهیز کنند.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: مسئولین وزارت بهداشت، بر اساس نیاز مردم، نسبت به جذب نیروی پرستاری اقدام کنند و فارغ از نگاه صنفی و گروهی، سلامت مردم را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان گفت: دوستان اگر با پرستاری مشکل دارند، مردم که گناهی ندارند. می توان با مدیریت منابعی که وارد وزارت بهداشت می شود، بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha