سلامت نیوز : نایب رئیس اول كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید یارانه شیر را به‎اندازه‌ای كه قیمت آن در سال 90 افزایش نیابد، در اختیار خود دامداران قرار دهد تا فرآورده‌های شیری هم با قیمت ثابت و یا با رشد ناچیز در اختیار مردم قرار گیرد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با فارس نظام توزیع فعلی شیر را كه در آن یارانه‌ به مصرف كننده اختصاص می‌یابد، نوعی نابسامانی عنوان كرد و افزود: در روش فعلی شیر یارانه‌ای شامل حال تمام مردم كشور به ویژه افراد مقیم شهرهای كوچك و روستایی نمی‌شود.
رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت با مشورت دست‌اندركاران بهداشتی و اقتصادی كشور باید برای اختصاص یارانه به تولیدكنندگان شیر خام و دارای كیفیت اقدام كند كه در این صورت تا حدودی سرانه مصرف پایین این ماده حیاتی در كشور نیز جبران خواهد شد.
وی با بیان اینكه سرانه مصرف كنونی شیر در كشور معادل نصف میانگین جهانی است، گفت: اختصاص یارانه شیر به تولید كنندگان عاملی خواهد شد تا تبعات سرانه پایین این غذای كامل كه برای تمام سنین قابل استفاده است، بیش از این به سلامت نیروهای انسانی كشور خسارت وارد نسازد.
نماینده مردم زاهدان با بیان اینكه تاكنون پرداخت یارانه شیر به مصرف كننده هیچ‌گونه كمكی به بهبود مصرف شیر در جامعه نكرده است، اظهار داشت: دولت باید یارانه شیر را به اندازه‌ای كه قیمت آن در سال 90 افزایش نیابد، در اختیار خود دامداران قرار دهد تا فرآورده‌های شیری هم با قیمت ثابت و یا با رشد ناچیز در اختیار تمام مردم كشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha