سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: پختن غذا در ظروف آلومینیومی به مدت طولانی موجب بروز راشیتیسم، كم خونی مفرط، آلزایمر و اختلال در راه رفتن می‌شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌وگو با فارس افزود: ظروف آلومینیومی گرما را به خوبی انتقال می‌دهند ولی پختن غذا در ظروف آلومینیومی می‌تواند موجب بروز آلزایمر شود.

وی گفت: اگر از ظرف‌های آلومینیومی برای پخت و پز و نگهداری مواد غذایی استفاده شود می‌توان گفت كه تقریباً‌ حدود 3 میلی گرم آلومینیوم وارد بدن فرد می‌شود و اگر مدت نگهداری و همچنین پختن غذا در ظروف آلومینیومی بیشتر باشد آلومینیوم بیشتری وارد بدن می‌شود.

درستی گفت: پختن غذا در ظروف آلومینیومی و به مدت طولانی یون‌های آزاد آلومینیوم را به غذا وارد می‌كند كه علاوه بر بروز آلزایمر بیماری‌های مانند راشیتیسم، كم خونی مفرط، كما و اختلال در راه رفتن را نیز افزایش می‌دهد.

وی اضافه كرد: از ظروف آلومینیومی بدون پوشش برای پختن غذا استفاده نشود و می‌توان ظروف آلومینیومی را با تفلون پوشش داد كه از تماس سطح فلزی ظرف با ماده غذایی جلوگیری می‌شود و از ورود آلومینیوم به غذا پیشگیری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: پختن غذاهای اسیدی در ظروف آلومینیومی موجب تغییر رنگ ظرف می‌شود. همچنین نگهداری آب و محلول‌هایی كه دارای املاح زیاد هستند نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ و سیاه شدن این ظروف شود.

درستی اضافه كرد: می‌توان از محلول آب‌لیمو یا سركه برای برطرف كردن سیاهی ظروف آلومینیومی استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha