مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای کامل طرح نظام ارجاع الکترونیک در 8 شهرستان استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا پایان سال این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرایی شود.

سلامت نیوز: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای کامل طرح نظام ارجاع الکترونیک در 8 شهرستان استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا پایان سال این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر «محمد دادجو» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که طرح ارجاع الکترونیک برای نخستین بار در کشور از گلستان آغاز شده است، اظهار کرد: نظام ارجاع در دو فاز رفت و برگشت در حال اجراست.

وی با بیان این‌که فاز رفت در همه شهرستان‌های استان در حال اجراست، افزود: فاز برگشت ابتدا در سه شهرستان آق‌قلا، علی آباد کتول و بندرترکمن اجرا شد و پس از آن در شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، رامیان، گمیشان و آزادشهر نیز در حال اجراست.

دادجو خاطرنشان کرد: نظام ارجاع الکترونیک با هدف طبقه‌بندی و ارجاع صحیح بیماران به پزشک متخصص و ارجاع عادلانه بیماران به پزشک اجرا می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: با اجرا سیستم نوبت‌دهی در قالب این طرح، پزشک یا مسئول پذیرش در همان روستا برای بیمار وقت می‌گیرد و مریض را به پزشک ارجاع می‌کند.

وی، یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح را تشکیل پرونده سلامت الکترونیک دانست و خاطرنشان کرد: در پرونده سلامت الکترونیک بیماران همه سوابق بیماری و آزمایش‌ها ثبت می‌شود و در صورت نیاز این پرونده الکترونیک به هر پزشکی در هر کجای کشور قابل انتقال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha