مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری، تمامی مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی، به پروژه حذف دفترچه درمانی و تولید نسخ الکترونیکی می‌پیوندند.

حذف دفترچه‌های درمانی و جایگزینی نسخه الکترونیکی در کشور

سلامت نیوز: مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری، تمامی مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی، به پروژه حذف دفترچه درمانی و تولید نسخ الکترونیکی می‌پیوندند.

به گزارش سلامت نیوز از سازمان تأمین اجتماعی، محمدعلی بیطرف با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی به پروژه حذف دفترچه درمانی و تولید نسخ الکترونیکی می‌پیوندند، اظهار کرد: این طرح در مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و خیریه اجرا خواهد شد.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور درمان با بیان اینکه پروژه حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ۳ سال پیش در استان یزد و برخی تخصص‌های خاص و نسخ گران‌قیمت انجام شده بود، ادامه داد: پزشکان برای اجرای این طرح باید مطب‌های خود را مجهز به سیستم‌های الکترونیکی کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مراکز درمانی استان‌های گیلان، قزوین، همدان، سمنان، اردبیل، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و مازندران تصریح کرد: بهره‌برداری از سامانه نسخه الکترونیک در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، ایلام، لرستان، زنجان، کرمانشاه و کردستان نیز آغاز شده و ما بنا داریم این طرح را در کل کشور انجام دهیم و به امید خدا تا اواخر بهمن این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد.

بیطرف ادامه داد: پزشکان برای استفاده از این طرح ابتدا باید ثبت‌نام کنند و در صورت تأیید اسناد پزشکی، آموزش‌های کلی را بگذرانند و در نهایت وارد عمل  شوند. در این طرح به‌محض انجام ویزیت توسط بیماران، ۶۰ درصد وجه نسخه در حساب پزشک شارژ می‌شود و ۴۰ درصد مابقی نیز پس از رسیدگی اسناد پزشکی، واریز خواهد شد. پرداخت ۶۰ درصدی ویزیت به پزشکان در صورتی انجام می‌شود که پزشکان از سوی سازمان نظام پزشکی امضای دیجیتال داشته باشند.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور درمان با اشاره به مخالفت برخی از پزشکان با این طرح اظهار کرد: همواره برای اجرای یک طرح بزرگ مشکلاتی نیز وجود دارد اما ما با کارشناسان خود در پی برطرف کردن همه مشکلات هستیم؛ اجرای این طرح موجب تسهیل روند درمان می‌شود و پزشکان نیز در قالب این طرح به‌راحتی می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند.

وی ذخیره اطلاعات بیماران به‌صورت طبقه‌بندی شده در مطب‌ها و تولید نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها را از دیگر مزایای این طرح برشمرد؛ در حال حاضر ۱۳ داروخانه در استان البرز به‌شکل آزمایشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و سازمان تأمین اجتماعی آمادگی گسترش این پروژه به سایر استان‌ها را نیز دارد.

بیطرف ارتقای کیفیت درمان و کاهش هزینه‌ها در موارد غیرضروری را از اهدف این طرح عنوان کرد.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تولید نسخه الکترونیک محدودیتی برای پزشکان ایجاد نمی‌کند، افزود: امیدواریم وزارت بهداشت و بیمه‌ها و مراکز درمان نیروهای مسلح نیز وارد این طرح شوند.

وی اظهار کرد: تا پایان شهریور سال جاری، ۱۳۰ میلیون نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم صادر شده و حذف دفترچه در تمامی مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به‌طور کامل به اجرا درآمده است؛ چنانچه پروژه حذف دفترچه تا پایان سال جاری در مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی اجرایی شود، در سال آینده این پروژه از حالت اختیاری خارج و این سازمان تنها با مراکز و پزشکانی طرف قرارداد خواهد بود که نسخه الکترونیک داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha