سلامت نیوز : یك مطالعه جدید نشان داده است افراد بزرگسالی كه به نقص توجه ناشی از بیش فعالی (ADHD) مبتلا هستند، بیشتر از كسانی كه این اختلال را ندارند، خلاق و مبتكر هستند و بیشتر از دستاوردهای خلاقانه خود لذت می‌برند.
به گزارش ایسنا، دكتر هولی وایت ـ استادیار روانشناسی اداركی ـ در كالج ایكرد در سن پترزبورگ فلوریدا و نویسنده دستیار این مقاله متذكر شد: با توجه به این كه كه اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی ممكن است موجب بروز مشكلاتی مثل پریشانی شود. از سوی دیگر می‌تواند دریچه‌ای به سوی ایده‌های جدید و تازه باشد.

دكتر وایت معتقد است: عدم تمركز كامل روی یك كار می‌تواند به مغز امكان دهد كه ارتباطی را ایجاد كند كه قبل از این اتفاق نیافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دكتر وایت و دستیارش پریتی‌شا در دانشگاه میشیگان مطالعات خود را بر روی 60 دانشجوی كالج انجام داده‌اند كه نیمی از آن‌ها به اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی مبتلا بودند.

در این مطالعات مجموعه‌ای از چندین تست در اختیار دانشجویان قرار داده شد تا میزان خلاقیت آن‌ها سنجیده شود.

نتیجه آزمایشات نشان داد دانشجویان مبتلا به این اختلال توجهی، بالاترین امتیاز را در این تست‌ها كسب كردند.

این روانشناسان می‌گویند: گروه دانشجویان مبتلا به اختلال نقص توجه در این آزمون‌ها بیشتر خلق ایده از خود نشان دادند و جریانات مغزی آن‌ها به نسبت دانشجویان سالم بالاتر بود.

این مطالعه در واقع ادامه پژوهشی دیگری است كه در سال 2006 میلادی روی ارزیابی‌های آزمایشگاهی خلاقیت انجام گرفت.

این مطالعه در مجله «تفاوت‌های فردی و شخصیت» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha