دانش‌آموزان مدارس ابتدایی که بیش از سه ساعت وبگردی دارند، بیش از چهار برابر بیشتر از همتایان خود که کمتر از نیم ساعت وقت وبگردی دارند، احتمال دارد به خوردن شکلات، چیپس، نوشیدنی‌های شیرین و فست فود روی آورند.

رابطه وب‌گردی دانش‌آموزان با مصرف فست‌فود و خوراکی‌های ناسالم

سلامت نیوز:دانش‌آموزان مدارس ابتدایی که بیش از سه ساعت وبگردی دارند، بیش از چهار برابر بیشتر از همتایان خود که کمتر از نیم ساعت وقت وبگردی دارند، احتمال دارد به خوردن شکلات، چیپس، نوشیدنی‌های شیرین و فست فود روی آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ،  بعد از استعمال دخانیات ، چاقی بزرگترین عامل در ابتلا به سرطان است، بنابراین در سلامت بدن نقش حیاتی دارد.

به گزارش نیوز،دانش‌آموزان مدارس ابتدایی که بیش از سه ساعت وبگردی دارند، بیش از چهار برابر بیشتر از همتایان خود که کمتر از نیم ساعت وقت وبگردی دارند، احتمال دارد به خوردن شکلات، چیپس، نوشیدنی‌های شیرین و فست فود  روی آورند.

این کودکان نیز ۷۹ درصد بیشتر از گروه دوم با اضافه وزن و چاقی روبرو هستند و کودکانی که بین ۳۰ دقیقه تا سه ساعت در شبانه روز وبگردی دارند، ۵۳ درصد بیشتر از کودکانی که کمتر از این میزان از اینترنت استفاده می‌کنند دارای اضافه وزن هستند.

نتایج نشان می‌دهد احتمال چاقی بزرگسالی در کودکان چاق، پنج برابر بیشتر از کودکان معمولی است و چاقی بزرگسالی خطر ابتلا به ۱۳ نوع مختلف سرطان را افزایش می‌دهد پس کنترل وزن در دوران کودکی مهم است.

محققان دانشگاه لیورپول ( انگلیس)  و مرکز تحقیقات سرطان انگلیس عادات غذایی، تکالیف مدرسه و میزان استفاده از اینترنت حدود ۲۵۰۰ کودک هفت تا ۱۱ ساله و والدینشان را مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند به طور متوسط کودکان، ۱۶ ساعت در هفته را بدون در نظر گرفتن انجام تکالیف از اینترنت استفاده  و ۲۲ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می‌کردند.

البته میزان تکالیف کودکان تاثیری بر نتایج ندارد و نشان می‌دهد که افزایش وزن به بی‌ تحرکی کودکان ربطی نداشته است.

تماشای تبلیغات تلویزیون منجر به اصرار کودکان برای خرید محصول تبلیغاتی شده و اگر هر روز بیش از سه ساعت تلویزیون تماشا می‌کردند چهار بار بیشتر احتمال خرید شکلات و بیش از سه برابر احتمال خرید نوشیدنی‌های شیرین نسبت به همتایانشان افزایش می‌یافت.

دکتر ایما بویلند، پژوهشگربرجسته دانشگاه لیورپول گفت: کودکانی که بیشتر وقت خود را در اینترنت و تماشای پیام‌های تجاری تلویزیون صرف می‌کنند احتمال بیشتری دارد که غذا و نوشیدنی‌های ناسالم را خریداری و مصرف کنند.

یکی از علل گرایش کودکان به خرید مواد غذایی ناسالم افزایش تعداد آگهی‌ها در مورد محصولات ناسالم است. به همین دلیل دولت بریتانیا در برنامه‌های خود جهت کاهش چاقی دوران کودکی تا سال ۲۰۳۰، سیاست‌هایی برای تبلیغ چنین محصولاتی را از ساعت ۹ شب به بعد اعلام کرده و همچنین کنترل آگهی‌های آنلاین و تبلیغاتی را در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha