معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص وضعیت طلاق در جامعه گفت: طبق تازه‌ترین آمار حدود ۶۰ درصد زوجینی که طلاق گرفته‌اند، بعد از حداقل پنج سال زندگی از هم جدا شده‌اند‌.

وقوع ۶۰ درصد طلاق‌ها بعد از ۵ سال زندگی

سلامت نیوز:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص وضعیت طلاق در جامعه گفت: طبق تازه‌ترین آمار حدود ۶۰ درصد زوجینی که طلاق گرفته‌اند، بعد از حداقل پنج سال زندگی از هم جدا شده‌اند‌.


به گزارش سلامت نیوز  به نقل از جهان صنعت ،محمدمهدی تندگویان درباره میانگین سن ازدواج در میان دختران و پسران توضیح داد: امسال سن ازدواج پسران به طور میانگین به ۳۱ سال و در دختران نیز به ۲۸ سال رسیده است‌‌. در مجموع میانگین سن ازدواج در کشور افزایش پیدا کرده که البته دلایل مختلفی دارد‌.او با اشاره به تفاوت سنی بالا در میان برخی زوجین خاطرنشان کرد: در مراکز مشاوره ما آماری در خصوص زوجینی که به خاطر اختلاف سنی زیاد با یکدیگر به مشکل برخورده‌اند، ارائه نشده است‌.

ضمن اینکه همه مشکلات ازدواج مربوط به مسائل اقتصادی نمی‌شود، زیرا فرهنگ، اعتقادات و باورها بسیار تغییر کرده و همین امر موجب اختلاف شده است‌. او ادامه داد: پیش از این جوانان با یک عقیده خاص به سمت ازدواج می‌رفتند، خیلی از جوانانی که هم‌نسل من بودند با امکانات حداقلی ازدواج کردند طوری که وقتی به جوانان امروز می‌گوییم باور نمی‌کنند‌. همچنین ما عقیده داشتیم که ازدواج یک کار شرعی است و با این کار به خودمان کمک می‌کنیم، اما امروزه ازدواج تبدیل به یک چارچوب قراردادی شده است؛ قراردادی که باید همه بندهایش لحاظ شود تا ازدواج صورت گیرد و این به خاطر فرهنگی است که دیگر تغییر کرده ‌است‌. وی در پاسخ به این سوال که آمار طلاق در کدام استان‌ها بیشتر است، گفت: کماکان آمار طلاق در استان‌های تهران و البرز بالاتر از سایر استان‌هاست‌.

تندگویان تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های زیر یک سال است که این نشان می‌دهد مشکل زوجین صددرصد مربوط به عدم شناخت است و البته در کنار آن بحث‌های اقتصادی و دیگر مشکلات نیز مطرح است‌‌. تندگویان در خصوص اینکه طلاق امری عادی شده است،گفت: تقریبا قبح موضوع طلاق ریخته است و کم‌کم به یک اتفاق ارزشی تبدیل می‌شود‌. به نظرم در امر ازدواج باید به دو موضوع مهم از جمله بنیان خانواده و اعتقادات توجه داشته باشیم‌. از سوی دیگر آمار دقیقی از عدم تمایل دختران و پسران به ازدواج نداریم، ولی نرخ بیکاری در بانوان بالا رفته که همین امر در ازدواج تاثیرگذار است و عملا وقتی نرخ بیکاری در بانوان افزایش داشته باشد، تمایل دختران به ازدواج هم کمتر می‌شود، چون فرهنگ ما تغییر کرده و زنان احساس می‌کنند خودشان باید درآمد داشته باشند تا وارد زندگی مشترک شوند، در مجموع نرخ بیکاری در خانم‌ها طی یکی دو سال گذشته خیلی کاهش داشته است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha