سلامت نیوز :مدیر کل حوادث و فوریتهای پرشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد از راه اندازی بانک اطلاعاتی تجهیزات و امکانات امدادرسانی در این استان خبر داد.
 دکتر وفائی نژاد با اشاره به این که راه اندازی این بانک در نشست پیشین این ستاد به تصویب رسیده است اظهار داشت: در این طرح تمامی تجهیزات و امکانات موجود در زمینه پزشکی و امداد رسانی در سازمان های بحران مدار همچون هلال احمر ،ارتش ، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به منظور تسریع در ارائه خدمات در زمان بروز حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زمین لرزه به ثبت می رسد.

وی افزود: مرحله نخست این طرح شامل تهیه فرم های نوع سازه ها و امکانات ، آمارگیری اقلام پزشکی، نوع خودرو و ا نتقال سازه های تهیه شده است و سازمان های بحران مدار استان می توانند لیست اقلام موجود خود را در این لیست به ثبت برسانند .

مدیر کل حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح اطلاعات امکانات موجود برای مقابله با بحران های غیر مترقبه احتمالی از جمله کمپ درمانی ، سازه بیمارستان صحرایی ، بیمارستان صحرایی در قالب کانکس ، اتوبوس و چادر با در نظر گرفتن بخش های مورد نیاز یک بیمارستان و تجهیزات مورد نیاز از جمله تخت بیمار ، الکتروشوک ، پایه سرم ، فشار سنج ، ست پانسمان و سایر ملزومات بر اساس نوع کاربری جمع آوری و در زمان مورد نیاز در اختیار ارگان بحران مدار قرار می گیرد .

دکتر وفایی نژاد با اشاره به این که مرحله نخست این طرح شامل تهیه فرم با همکاری ارتش شمال شرق کشور، سپاه امام رضا(ع) و نیروی انتظامی تدوین شده است تصریح كرد: این فرم توسط تمامی ادارات عضو در کارگروه بهداشت و درمان استان تکمیل می شود تا در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان كرد: این طرح برای نخستین بار به طور منسجم در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ،بیرجند ، بجنورد، سبزوار، گناباد و دانشکده های نیشابور و تربت حیدریه به اجرا می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha