سلامت نیوز : در دیدار رئیس هلال‌احمر ایران با سفیر ژاپن در تهران آخرین وضعیت مناطق آسیب دیده ژاپن مورد بررسی قرار گرفت و رئیس هلال‌احمر ایران آمادگی این جمعیت را برای ارسال اقلام غذایی و دارویی و اعزام نیروهای امدادی اعلام كرد.

به گزارش  فارس ، ابوالحسن فقیه در دیدار با كین ایچی كومانو با ابراز تأسف و همدردی با مردم ژاپن آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارسال اقلام زیستی و غذایی و اعزام نیروهای امدادی را در سریعترین زمان ممكن به مناطق حادثه دیده ژاپن اعلام كرد.

وی با اشاره به اینكه جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد تا تیم ارزیاب و امدادی خود را به ژاپن اعزام كند، گفت: در این راستا جمعیت این آمادگی را نیز دارد تا كمك‌های زیستی و اقلام امدادی و غذایی و دارویی را برای مناطق آسیب دیده و مردم حادثه دیده ژاپن ارسال كند.

كین ایچی كومانو سفیر ژاپن نیز از همدردی رئیس جمعیت هلال‌احمر و همچنین مردم كشورمان بسیار ابراز خرسندی كرد و گفت: لیست وضعیت آمادگی جمعیت هلال‌احمر از جمله ارسال اقلام خوراكی و اعزام تیم‌های ارزیاب و امدادی ایران را به مسئولان بلند پایه خود در ژاپن اعلام می‌كند تا در صورت استمداد این اقلام و نیروهای امدادی به كشور متبوعش ارسال شود زیرا در حال حاضر عملیات‌های جستجو و نجات در مناطق حادثه دیده ژاپن به پایان رسیده است و وی منتظر اعلام استمداد و هر گونه نظر مقامات بلندپایه كشورش است.

در ادامه این دیدار محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینكه كشور ژاپن در زلزله بم با ساخت مدرسه امداد و نجات و دبیرستان بسیار به مردم آسیب دیده كشورمان كمك كرد، افزود: سونامی بزرگ ژاپن بهترین فرصت برای ما است تا كمك‌های كشور ژاپن را كه در چند سال گذشته در زلزله بم به كشورمان داشته است را جبران كنیم.

وی بیان داشت: تیم‌های امدادی واكنش سریع جمعیت هلال‌احمر با عنوان گروه ایثار در حال حاضر آماده اعزام به ژاپن هستند و همینك نیز پاسپورت این گروه امدادی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر آماده شده است.

عبد‌الرضا شاه رضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر نیز در ادامه این دیدار از آمادگی ارسال دارو، تجهیزات پزشكی و در نهایت ارائه خدمات درمانی به خصوص خدمات توانبخشی به مصدومان كشور ژاپن خبر داد.

به گزارش فارس: در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با سفیر ژاپن در تهران معاونین جمعیت از جمله محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات، غلامرضا شاه رضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت و محمدی عراقی مدیركل امر بین الملل هلال‌احمر حضور داشتند كه هر كدام به فراخور مسئولیت خود ابراز همدردی و اعلام آمادگی حوزه مسئولیتی خود در جمعیت را به سفیر ژاپن اعلام كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha