دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 25643
سلامت نیوز :رییس جامعه متخصصین داخلی گفت‌: مواد پاك كننده را با یكدیگر مخلوط نكنید چون باعث ابتلا به تنگی نفس و سوختگی مجاری تنفسی می‌شود.

دكتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: پیش از نوروز تعداد زیادی از زنان به علت مسمومیت بر اثر استفاده غلیظ از موادشوینده به پزشك مراجعه می‌كنند. آنان در محیط‌های در بسته این مواد را باهم مخلوط و استفاده می‌كنند. این كار باعث می‌شود كه زنان علاوه بر ابتلا به عوارض تنفسی دچار حساسیت‌های پوستی شوند.

وی تاكید كرد: از مواد پاك‌ كننده نباید در محیط‌های كاملا بسته استفاده كرد و لازم است هنگام به كار بردن این مواد، ماسك زد.

رییس جامعه متخصصین داخلی دردهای استخوانی و گرفتگی عضلانی را یكی دیگر از علل مراجعه بیماران به پزشكان پیش از نوروز ذكر كرد و گفت: برخی زنان به علت كار بیش از حد به این دردها دچار می‌شوند.

خسرونیا درباره بیماریهای شایع در ایام نوروز گفت: بسیاری از مسافران نوروزی دچار دل درد، اسهال یا استفراغ می‌شوند چرا كه از مبدا تا مقصد در حال خوردن موادغذایی هستند این درحالیست كه در مسافرت‌های نوروزی باید خوردنی‌های سبك مصرف و از پرخوری پرهیز كرد.

وی تاكید كرد: بیماران مختلف به ویژه بیماران قلبی، ریوی و گوارشی در مهمانی‌ها پرخوری نكنند، چرا كه مصرف تنقلات باعث افزایش میزان نمك و فشارخون می‌شود و تپش قلب را در پی دارد.

رییس جامعه متخصصین داخلی افزود: 10 درصد مسافران به علت استفاده از مواد غذایی آلوده و پرخوری به پزشكان مراجعه می‌كنند.

خسرونیا در پایان با اشاره به بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصصین داخلی گفت: 160 مقاله به دبیرخانه كنگره رسید كه 85 مقاله برای سخنرانی و 70 مقاله به منظور ارایه در قالب پوستر پذیرفته شد. در این كنگره هفت سمپوزیوم، دو كارگاه پژوهشی و سه سخنرانی جامع نیز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha