محققان دانشگاه سانفرانسیسکو به روشی دست یافته اند که با استفاده از یک داروی جدید، بافت آسیب دیده قلب بر اثر کمبود اکسیژن ،احیا می شود.

احیای بافت قلب آسیب دیده بر اثر کمبود اکسیژن

سلامت نیوز:محققان دانشگاه سانفرانسیسکو به روشی دست یافته اند که با استفاده از یک داروی جدید، بافت آسیب دیده قلب بر اثر کمبود اکسیژن ،احیا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، کمبود اکسیژن تمام اندام های بدن را در معرض خطر جدی قرار می دهد؛ ولی قلب نسبت به هیپوکسی یا کمبود اکسیژن بسیار حساس تر است و می تواند منجر به آسیب جدی به بافت قلب یا حمله قلبی شود.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،محققان دانشگاه سانفرانسیسکو به یک روش درمانی جدید دست یافته اند که می تواند عملکرد بافت های آسیب دیده قلب ناشی از هیپوکسی را بازیابی کند. نتایج اولیه این روش در مدل های حیوانی کاملا موفقیت آمیز گزارش شده است.


در این روش یک داروی جدید به نام OMX-CV محموله اکسیژن را به بافت آسیب دیده وارد می کند و بافت احیا می شود. مهمترین مزیت این دارو این است که بافت ها و مویرگ ها را اکسیژن اضافی مسموم نمی کند و تنها اکسیژن در اختیار بافت مورد نظر قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توان تمام بافت هایی که بر اثر حمله قلبی، سکته مغز یا تروما آسیب می بینند را هدف قرار داد و درمان کرد. نتایج اولیه نشان می دهد این روش عارضه جانبلی خاصی به دنبال ندارد.
نتایج این مطالعه در نشریه PLOS Biology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha