دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 25644
سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشکی در آمریکا موفق به کشف نوع جدیدی از انسولین شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان به رابطه بین این نوع جدید انسولین با بیماری دیابت پی برده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند که این انسولین همان تاثیرات مشابه مصرف روزانه قرص‌های انسولین را دارد.

روزنامه فرنچ تریبیون در‌این ‌باره گزارش داد آزمایشات بالینی روی این انسولین در کشورهایی چون هند، کانادا، آفریقای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.

متخصصان این شکل جدید انسولین را «Degludec» نامیده‌اند. آنها می‌گویند که «Degludec» به کنترل قند خون در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، انسولین یکی از هورمون‌هایی است که تاثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعمال بدن می‌گذارد. انسولین با اثرگذاری روی سلول‌های کبد باعث می‌شود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیره آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه‌ای به عنوان یک منبع سوخت، انرژی را افزایش دهد. همچنین با اثرگذاری روی بافت‌های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می‌کند. در صورت عدم وجود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند. انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می‌کند.

این مطالعه به مدیریت دکتر یوگیش کودوا و دکتر آناندا باسو در کالج پزشکی مایوکلینیک در آمریکا انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha