سلامت نیوز : یك متخصص خواب تاكید كرد اگر نگران هستند كه هفته آینده در ابتدای سال جدید و اولین روز بهار ساعت رسمی كشور تغییر می‌كند و این تغییر برنامه خواب شما را آشفته می‌سازد، بهترین راهكار این است كه از شب قبل برنامه خود را طوری تنظیم كنید كه به اندازه كافی بخوابید.

به گزارش  ایسنا، دكتر آپاراجیتا ویرما، رییس پزشكی مركز اختلالات خواب در انستیتو نورولوژیك تكنیكی در هوستون، خاطرنشان كرد: اولین اقدام برای پیشگیری از به هم ریختن برنامه خواب این است كه شب قبل از نخستین روز تغییر ساعت به اندازه كافی استراحت كنید. یك روش موثر دیگر برای پیشگیری از این آشفتگی، آغاز تغییرات در عادات خواب در روزهای قبل از تغییر ساعت رسمی است. برای مثال سعی كنید كه یك ساعت زودتر از خواب برخاسته و یك ساعت زودتر هم به رختخواب بروید.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، همچنین می‌توانید بعدازظهر یكشنبه اگر احساس می‌كنید كه نیاز به خواب دارید و زمان هم دارید، یك چرت كوتاه بزنید اما از چرت زدن در چند ساعت قبل از وقت خواب هر شب‌تان پرهیز كنید، چون خواب شبانه شما را آشفته خواهد كرد.

همچنان كه تلاش می‌كنید با تغییر ساعت سازگار شوید، ممكن است با مشكلات خاصی مثل بیدار شدن از خواب پس از 30 دقیقه یا خواب آلودگی در طول روز و خسته بیدار شدن از خواب مواجه شوید. در صورت مشاهده این گونه مشكلات جدی‌تر احتمالا به مطالعه بیشتر در زمینه مقابله با اختلالات خواب و یا حتی مشورت با یك متخصص در این رابطه نیاز پیدا خواهید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha