یک دلیل واضح برای سرزنش کربوهیدرات ها وجود دارد: اپیدمی چاقی!با این وجود باید به این واقعیت اشاره کرد که تمام کربوهیدرات ها برابر نیستند.

هشت غذای سرشار از کربوهیدرات را بدون ترس از چاقی مصرف کنید

سلامت نیوز:یک دلیل واضح برای سرزنش کربوهیدرات ها وجود دارد: اپیدمی چاقی!با این وجود باید به این واقعیت اشاره کرد که تمام کربوهیدرات ها برابر نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،با این وجود باید به این واقعیت اشاره کرد که تمام کربوهیدرات ها برابر نیستند. غذاهای پردازش شده با محتوای قند بالا، دانه های تصفیه شده و ... قطعا ناسالم و چاق کننده محسوب می شوند. ولی در این میان محصولاتی نیز وجود دارند که علی رغم محتوای بالای کربوهیدرات، سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی نیز بوده و تاثیری در افزایش وزن شما ندارند.

با حذف کامل این گروه غذایی، ناخواسته میوه ها، سبزی و غلات را نیز حذف خواهید کرد. این در حالی است که کربوهیدرات ها برای تامین انرژی و همچنین عملکرد مغز لازم است.

سیب زمینی شیرین: یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط در حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد که برای کاهش وزن مناسب است. طبق یافته های مطالعاتی، این سبزی ریشه ای مملو از پتاسیم قادر به افزایش آدیپونکتین است، هورمونی که قند خون را تنظیم می کند. در مقابل، آدیپونکتین به تسریع متابولیسم کمک می کند. با استفاده از سیب زمینی شیرین به جای سیب زمینی سفید می توانید به اشتهای ناسالم خود پایان دهید در حالیکه مصرف مواد مغذی و مواد معدنی بدن تان افزایش می یابد.

ذرت: کارشناسان توصیه می کنند زمانی که اشتهای ناسالم دارید ذرت یا همان پاپ کورن را مصرف کنید. ذرت دارای شاخص گلوکز بسیار پایینی است که احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۳ کالری، ۱۹ گرم کربوهیدرات و 3.5 گرم فیبر دارد.

نخود: این دانه سالم مملو از فیبر و پروتئین است. طبق مطالعه سال ۲۰۱۴ آشکار شد که نخود و سایر حبوباتی نظیر لوبیا، نخود سبز و عدس می توانند به جلوگیری از خوردن بیش از حد زیاد کمک کرده و احساس سیری در طول روز را افزایش دهند.

بلغور جو دوسر: در حدود ۱۹ گرم کربوهیدرات کمپلکس دارد که می تواند به حفظ احساس سیری کمک کند. مصرف آن در صبحانه بسیار توصیه می شود.

موز: یک موز متوسط، در حالی که سرشار از فیبر و پتاسیم است، اما حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. موز در بین میوه‌ها حاوی بالاترین میزان قند است!

سیب: سیب به طرق مختلف برای شما مفید است. اما اگر در حال مراقبت از مصرف کربوهیدرات خود هستید، می‌ توانید به جای آن، کیوی یا توت فرنگی بخورید. یک سیب، حاوی ۲۱ گرم کربوهیدرات است.

کلم بروکلی: این سبزی سرشار از ویتامین ث، ویتامین کا و فیبر و همچنین دارای ترکیبات گیاهی ضد سرطان قوی است. کربوهیدرات کلم بروکلی 6 گرم در هر فنجان یا 7 گرم در هر100 گرم است.

برنج قهوه ای: اگر می خواهید به مدت طولانی تری احساس سیری کنید و همزمان چربی نیز لازم دارید، برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. این نوع برنج سرشار از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است.


منبع:healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha