سلامت نیوز : در پی پیشنهاد یارانه 390 میلیارد تومانی دارو در لایحه بودجه سال 90، مدیرعامل مركز پزشكی خاص، گفت: این میزان یارانه‌ بر اساس تعداد مبتلایان به بیماری‌های خاص در سال‌های قبل مطرح شده است و پاسخگوی نیاز كنونی بیماران نیست.

دكتر علیرضا فروتن در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: هر روز بر تعداد بیماران خاص افزوده می‌شود بنابراین لازم است یارانه بر اساس نرخ افزایش آنها، تصویب شود.

وی از نمایندگان مجلس درخواست كرد كه در تصویب بودجه سال 90 عنایت خاصی به بیماران خاص و مشكلات آن‌ها داشته باشند.

فروتن درباره مشكلات مراجعان به مركز پزشكی خاص اظهار كرد: بیماران خاص علاوه بر تحمل علائم و عوارض ابتلا به این نوع بیماری‌ها در تهیه دارو و دریافت خدمات از سازمان‌های بیمه‌گر دچار مشكلاتی هستند.

وی اضافه كرد: در مركز پزشكی خاص تلاش می‌كنیم تا حد امكان به بیماران خاص كمك كنیم، البته در زمینه تهیه دارو برای آن‌ها و در دسترس قرار دادن آن با معذوریت‌هایی مواجه هستیم.

مدیرعامل مركز پزشكی خاص ابراز امیدواری كرد: مسئولان در زمینه تخفیف دارویی بیماران خاص در سال آینده تجدید نظر كنند و مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

فروتن در پایان گفت: كم تحركی، فرهنگ شهرنشینی و تغذیه ناسالم از عوامل زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های خاص هستند و باعث افزایش تعداد این بیماران به صورت روزانه می‌شوند بنابراین باید خدمات به تناسب افزایش تعداد این بیماران ارائه شود. این در حالیست كه با ثابت ماندن نرخ ارایه خدمات از سویی و افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های خاص از سوی دیگر، میزان ارایه خدمات سال به سال كاهش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha