طبق نتایج یک مطالعه جدید، کودکان مبتلا به بیماری التهاب روده موسوم به کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون، در معرض ریسک بالا مرگ، هم در کودکی و هم در بزرگسالی، قرار دارند.

بیماری التهاب روده ریسک مرگ را افزایش می دهد

سلامت نیوز:طبق نتایج یک مطالعه جدید، کودکان مبتلا به بیماری التهاب روده موسوم به کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون، در معرض ریسک بالا مرگ، هم در کودکی و هم در بزرگسالی، قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بیماری التهاب روده، التهاب مداوم در تمام یا بخشی از دستگاه گوارش است.

یافته های این مطالعه بیان می کند مهم است که بیماران مبتلا به بیماری التهاب روده به دقت تحت نظر و معاینه باشند.

«اولا اولن»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه کارولیناسکا سوئد، در این باره می گوید: «افراد مبتلا به این بیماری در کودکی باید به دقت تحت نظر باشند.»

در این مطالعه، تیم تحقیق نرخ مرگ و میر حدود ۹۴۰۰ کودک مبتلا به بیماری التهاب روده را با نرخ مرگ و میر سایر کودکان مقایسه کردند.

نتایج نشان داد کودکان مبتلا به بیماری التهاب روده قبل از سن ۱۸ سالگی، ۳ تا ۵ برابر افراد بدون این بیماری با نرخ بالاتر مرگ، هم در دوره کودکی و هم در بزرگسالی، روبرو هستند.

به گفته محققان، این میزان نرخ بالا مرگ به معنای ۲.۲ سال کاهش طول عمر در افراد تحت نظر تا سن ۶۵ سال است.

اولن در ادامه می افزاید: «اکثر افراد جوان مبتلا به التهاب روده زودتر از همسن و سالهای شان نمی میرند، اما تعداد افراد کمی مبتلا به نمونه حاد بیمار التهاب روده و عوارض شدید آن نظیر سرطان به شدت در معرض افزایش ریسک نسبی هستند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha