سلامت نیوز : انتخاب تعداد فرزند در هر خانواده اختیاری است اما باید آگاهانه باشد
اگر بارداری خانواده ها، آگاهانه و با آمادگی قبلی باشد، میزان سلامتی خانواده، مخصوصا مادران افزایش پیدا می كند.

 دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت : زوجین باید آگاهانه و با آمادگی هر دو نفر ، برای فرزنددار شدن برنامه ریزی کنند .

وی گفت : با این برنامه ریزی ، مراقبت های  قبل از بارداری و پس از آن نیز به موقع انجام می شود.

وی با اشاره  به اینکه در تکامل روحی و جسمی نوزاد  تا 36 ماهگی ، پدر و مادر دخالت مستقیم دارند افزود: ورود فرزند دیگری به خانواده تا قبل از 3 سالگی نوزاد قبلی، علاوه بر تبعات جسمی که برای مادر ایجاد می کند موجب تکمیل نشدن روند رشد جسمانی و روحی کودک می شود.

براساس این گزارش، دکتر سید مهدی طباطبائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت : فاصله کم بارداری ، موجب شیوع میزان بالای کم خونی در مادران استان شده است .

وی ادامه داد : تحلیل ذخیره کلسیم و ویتامین ها در بدن مادر از دیگر مضرات بارداری های پشت سرهم و کم فاصله است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد : به دلیل بارداری های کم فاصله در استان ، مادران، فرصت کافی برای برآورده کردن نیازهای عاطفی و جسمی فرزند خود پیدا نمی کنند و نتیجه آن ، وجود کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان است .

وی تصریح کرد : بارداری ها در سنین کمتر از 18 و بالای 37 سال ، زایمان بیشتر از 5 مورد ، زایمان هایی با فاصله کمتر از 3 سال ، زایمان هایی است که سلامت مادر را به مخاطره می اندازد و احتمال مرگ و میر در هر بارداری به شدت بالا می رود .

وی در پایان از خانواده ها خواست : ضمن توجه به اهمیت رشد روحی و روانی و جسمی نوزاد خود برای سلامتی مادران اهمیت بیشتری قائل شده و جهت فرزنددار شدن برنامه ریزی کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha