معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: میزان شیوع افسردگی و آسیب های اجتماعی در جامعه 23 درصد و در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود 17درصد و کمتر از میانگین جامعه است.

17 درصد دانشجویان علوم پزشکی به افسردگی دچار هستند

سلامت نیوز: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: میزان شیوع افسردگی و آسیب های اجتماعی در جامعه 23 درصد و در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود 17درصد و کمتر از میانگین جامعه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد رضا فراهانی روز سه شنبه درباره وضعیت سلامت روان دانشجویان پزشکی افزود: پایش‌ها در زمینه سلامت دانشجویان علوم پزشکی در اوایل سال تحصیلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف آغاز می‌شود و بر اساس این پایش‌ها، دانشجویانی که اختلالات روانشناسی داشته باشند شناسایی می‌شوند.


وی افزود: آمارهایی درباره وجود 30 درصد افسردگی در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد که اشتباه است اما آمارهایی که درباره آسیب‌های اجتماعی در خصوص دانشجویان پزشکی وجود دارد از میانگین جامعه پایین‌تر است. این تفاوت معنادار به این علت است که طی 20 سال اخیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی دفاتر مشاوره برای رصد آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که این مشکلات را رصد کرده و مداخله می‌کنند.


فراهانی درباره این مداخلات اظهار داشت: تست‌های غربالگری در این دفاتر انجام شده و با دانشجویانی که مشکل یا اختلال روانشناسی، سلامت روان، اعتیاد یا افت تحصیلی داشته باشند، مشاوره می‌شود. این بررسی‌ها نتیجه مثبتی داشته و به طور مثال درباره درصد افسردگی جامعه عدد 23 درصد گفته می‌شود که این میزان به صورت میانگین در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی 17 درصد است.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی این تست‌های غربالگری را انجام می‌دهند و بعد از مشاوره و غیره، تقریبا تا اواسط آذر یا دی نتایج سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha