سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 256591

مطالعات جدید نشان می دهد فشار خون بالا در افراد مبتلا به بیماری های لثه به سختی کنترل می شود.

بیماری های لثه کنترل فشار خون را دشوار می کند

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می دهد فشار خون بالا در افراد مبتلا به بیماری های لثه به سختی کنترل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، محققان دانشگاه لاکویلا LAquila در ایتالیا با بررسی اطلاعات پزشکی و دندانپزشکی ثبت شده مربوط به بیش از سه هزار و 600 فرد مبتلا به فشار خون بالا دریافتند مبتلایان به بیماری های لثه، پاسخ ضعیف تری به داروهای کنترل کننده فشار خون می دهند و به طور کلی کاهش فشار خون در این افراد دشوارتر است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان بر این باورند که توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان در افرادی که فشار خون بالایی دارند باید مورد توجه قرار گیرد و بیماری های لثه و دهان به سرعت تشخیص داده و درمان شود.


این مطالعه رابطه متقابل توجه به بهداشت دهان و دندان در افراد مبتلا به فشار خون و کنترل فشار خون در افراد مبتلا به بیماری های لثه را تایید می کند.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. کنترل فشار خون فرآینده پیچیده ای نیست و به راحتی می توان با اجتناب از مواد غذایی و عوامل تحریک کننده بر آن چیره شد. غذاهای کنسروی، آماده و فرآوری شده، انواع شیرینی و کیک، رب و سس گوجه فرنگی، مشروبات الکلی، لبنیات پرچرب، غذاهای چرب، شور و ترشی های پرنمک و گوشت قرمز مهمترین عوامل افزایش فشار خون هستند.


این مطالعه نشان می دهد 40 درصد افراد بالای 25 سال درگیر فشار خون بالا هستند که در صورت عدم درمان می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و بیماری های کلیوی شود.
از طرفی قرمز و کبود شدن لثه، خونریزی، تورم و پوسته شدن لثه، می تواند از علایم جدی بیماری های لثه باشد و باید جدی گرفته شود.‌
نتایج این مطالعه در نشریه Hypertension منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha