سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاخص رشد جمعیت کشور 1.2 درصد است اما شاخص رشد جمعیت سالمندان حدود سه برابر و 3.8 درصد است.

رشد جمعیت سالمندان 3 برابر نرخ افزایش موالید کشور است

سلامت نیوز:سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاخص رشد جمعیت کشور 1.2 درصد است اما شاخص رشد جمعیت سالمندان حدود سه برابر و 3.8 درصد است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش منطقه ای آسیا - اقیانوسیه با محوریت نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی در هتل استقلال افزود: پیمایش ملی سالمندان با هدف فراهم شدن امکان بررسی و برنامه ریزی های علمی و تخصصی در ایران در دست اجرا است.این پیمایش با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و اساتید دانشگاهی داخل کشور اجرا می‌شود.


وی ادامه داد: در این پیمایش وضعیت سالمندان در ابعاد مختلف سلامت یا وضعیت اقتصادی بررسی می شود تا شرایط برای تصمیم گیری های مبتنی بر شواهد فراهم شود.


وی اضافه کرد: روند رو به رشد جمعیت سالمندی یک پدیده جهانی است و مختص ایران نیست.
سرپرست وزارت رفاه اظهار داشت: در سال 1980 جمعیت سالمندان در جهان 382 میلیون نفر بود و در سال 2017 به 962 میلیون نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود در سال 2050 جمعیت سالمندان جهان دو میلیارد و 100 نفر شود.
محسنی بندپی ادامه داد: مقرر شده است تا برنامه های اجرایی مرتبط با سالمندی را در حوزه های مختلف دو تا سه برابر کنیم؛ حمایت های اجتماعی، اقتصادی و توجه به وضعیت سالمندان از راهبردهایی است که طی چهار سال اخیر برنامه ریزی های مشخصی برای آن انجام شده است و همچنان دنبال می شود.
سرپرست وزارت رفاه اظهار داشت: تدوین و تصویب سند ملی سالمندان و استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان از اقدامات مرتبط با سالمندی طی دو سال اخیر بوده است.
محسنی بندپی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان ظرفیت مناسب برای تربیت نیروی متخصص سالمندان و اجرای تحقیقات سالمندی نام برد و گفت: کشورهای منطقه نیز می توانند از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha