رئیس مرکز طبی کودکان، از راه اندازی بخش تخصصی پزشکی هسته ای کودکان در این مرکز خبر داد.

راه اندازی بخش پزشکی هسته ای کودکان

سلامت نیوز:رئیس مرکز طبی کودکان، از راه اندازی بخش تخصصی پزشکی هسته ای کودکان در این مرکز خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،رضا شروین بدو،  به سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان و شانزدهمین همایش پرستاری کودکان، اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ مبحث علمی در این همایش ۴ روزه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی با عنوان این مطلب که اکثر جلسات همایش به صورت پنل و مباحث کاربردی در زمینه طب کودکان بود، افزود: همزمان، همایش پرستاری هم هر روز به صورت فعال در قالب تشکیل کارگاه هایی در زمینه احیا نوزاد، پرستاری نوزاد و...، برگزار شد.

دبیر اجرایی سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان، با اشاره به حضور ۹ سخنران خارجی در این همایش، گفت: در همایش پرستاری بیشتر بر جنبه های مراقبتی و مهارتی تاکید شد که باعث می شود میزان مرگ و میر در کودکان کمتر شود و چیزی حدود ۵۰ پوستر برای اولین بار به صورت الکترونیکی ارائه شد.

شروین بدو، در خصوص ارائه خدمات مرکز طبی کودکان، اظهار داشت: تمامی خدمات و اقدامات این مرکز در دو زمینه تخصصی و فوق تخصصی کودکان ارائه می شود.

رئیس مرکز طبی کودکان، ادامه داد: از نظر آمار کلینیک های سرپایی، روزانه بیش از ۱۵۰۰ مراجعه داریم و اورژانس ما روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مراجعه کننده دارد.

وی افزود: تعداد بستری ها در مرکز طبی کودکان، روزانه به ۸۰ تا ۹۰ بستری می رسد و تعداد جراحی ها نیز به همین ترتیب است، بطوریکه از ۱۵ اتاق عمل این مرکز، فقط یک اتاق آزاد داریم برای اورژانس و بقیه اتاق ها فعال هستند.

شروین بدو، گفت: عمل هایی که در این مرکز انجام می شود شامل قلب کودکان، ارتوپدی کودکان، جراحی پیچیده اورولوژی کودکان و...، است.

رئیس مرکز طبی کودکان، افزود: از موارد جدیدتری که در مرکز طبی کودکان انجام می شود مرکز تصویربرداری است که از یک سال پیش فعال شده و تنها مرکز در کشور هستیم که اعمال تخصصی کودکان را داریم و به صورت شبانه روز خدمات می دهیم. همچنین ICU شیرخوار و کودکان و جراحی قلب و از اقدامات جدیدتری که انجام می دهیم.

شروین بدو، به موضوع درمان با سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: سلول درمانی در موارد متعدد و به صورت متمرکز در بخش پیوند مرکز طبی کودکان انجام می دهیم و بقیه موارد مثل استفاده از سلول های بنیادی در بیماری های عصبی در بخش مغز و اعصاب انجام می شود.

وی در خصوص برنامه های آتی مرکز طبی کودکان، افزود: در اولویت نخست، راه اندازی بخش تخصصی پزشکی هسته ای کودکان است که در ماه های آینده فعال خواهد شد و ژن درمانی کودکان را به صورت جدی پیگیری کنیم تا این درمان نوین به مجموعه خدمات مرکز طبی اضافه شود.

رئیس مرکز طبی کودکان، تاکید کرد: راه اندازی مرکز جامع تکامل نیز در دستور کار قرار دارد که از ماه آینده تعداد بیشتری از کودکان که از لحاظ تکاملی نیاز دارند، پذیرا باشیم و همچنین یک ساختمان به صورت کلینیک ویژه که بتواند به خوبی خدمات فوق تخصصی ارائه کند، در ضلع جنوبی بیمارستان در حال احداث است که اسفند ۹۷ به بهره برداری می رسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha