سلامت نیوز : كارشناسان و متخصصان پزشكی هشدار دادند پس از فاجعه زمین لرزه و سونامی مرگبار و ویرانگر ژاپن، بازماندگان این حادثه باید در انتظار پس لرزه‌های روانی آن در هفته‌های آتی باشند.

به گزارش ایسنا، دكتر موتسو ایكوهارا كه با یك گروه پزشكی بین‌المللی در حال سفر به ژاپن هستند در این باره خاطرنشان كرد: اكثر بازماندگان این حادثه اسفناك در وضعیتی قرار دارند كه فقط تلاش می‌كنند در هفته‌های اول پس از این تراژدی جان خود را نجات دهند.

روزنامه نیویورك دیلی نیوز به نقل از دكتر ایكوهارا نوشت: هنوز بسیاری از مردم حادثه دیده ژاپن از شدت این اتفاق بهت زده و شوكه هستند. این فاجعه لحظه به لحظه در حال تغییر است و ژاپنی‌ها حیرت زده و نگران هستند كه چه بر سر خود و خانواده‌شان می‌آید.


دكتر ایكوهارا تاكید كرد: بدون شك پیامدهای روانی شدید ناشی از این استرس زیاد به زودی در مردم ژاپن بروز خواهد كرد و تا طولانی مدت ادامه خواهد داشت.


وقتی مردم شوك زده پس از اینكه از مرگ نجات پیدا كردند، متوجه اوضاع خود شدند، تازه درمی‌یابند كه همه چیز را از دست داده‌اند و این موضوع روی هر فردی می‌تواند پیامدهای روانی بسیار ناخوشایند و زیان باری داشته باشد تا جایی كه انسان كنترل احساسات خود را در این شرایط از دست می‌دهد و خطر ابتلا به انواع بیماریها و اختلالات روانی تشدید می‌شود. اما با این حال مدت زمان بازسازی و جبران این خسارات و بهبود یافتن پس از حادثه به واكنش‌ها و تلاش‌های دولت این كشور بستگی دارد كه با توجه به رشد ژاپن پس از فجایع جنگ جهانی دوم، این كشور از این لحاظ سابقه موفق و درخشانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha