سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷

دانشمندان با بررسی روحیه افرادی که در برنامه‌های کاهش وزن شرکت کرده بودند متوجه شدند تغییراتی که در شیوه زندگی این افراد صورت می‌گیرد بعد از مدتی به بهبود روحیه آن‌ها منجر می‌شود.

  سلامت نیوز : تلاش برای کاهش وزن تاثیر زیادی در بهبود روحیه انسان‌ها دارد.
دانشمندان با بررسی روحیه افرادی که در برنامه‌های کاهش وزن شرکت کرده بودند متوجه شدند تغییراتی که در شیوه زندگی این افراد صورت می‌گیرد بعد از مدتی به بهبود روحیه آن‌ها منجر می‌شود.
این در حالی است که میزان کاهش وزن هر فرد مهم نیست و این تلاش خود فرد برای کم کردن وزن است که بیش‌ترین تاثیر را در بهبود روحیه او بازی می‌کند.
چاقی یکی از فاکتورهای مهم در ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی است. تحقیقات قبلی هم نشان داده بود حتی کم کردن درصد ناچیزی از وزن بدن می‌تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت سلامت فیزیکی و ذهنی یک فرد داشته باشد.
دانشمندان برای بررسی اثر کاهش وزن روی روحیه افراد، مطالعاتی را روی 8 هزار نفر انجام داده و آن‌ها را به 3 دسته تقسیم کردند. افرادی که فقط با رژیم غذایی وزن کم می‌کردند، گروهی که فقط با ورزش کردن وزن خود را کاهش دادند و گروهی که با انجام مشاوره‌های روانشناسی سعی کردند لاغر شوند.
در این بین، محققان این افراد را از لحاظ داشتن علائم افسردگی قبل، در هنگام اجرای برنامه کاهش وزن و بعد از آن بررسی کردند.
این تحقیقات نشان داد که بدون توجه به نوع برنامه‌ای که هر فرد برای کاهش وزن خود انتخاب کرده و میزان موفقیت او در این کار، روحیه افرادی که در این برنامه‌ها شرکت داشتند ارتقا پیدا کرده و علائم افسردگی در آن‌ها کاهش یافته است.
در این بین محققان متوجه شدند برنامه‌های تغییر شیوه زندگی که بر اساس انجام مشاوره برای رژیم غذایی و ورزش کردن استوار بودند بیش‌ترین تاثیر را به همراه دارند.
دانشمندان معتقدند زیباتر شدن شکل بدن و کاهش چربی‌های اضافی تاثیر زیادی در بهبود روحیه او دارد. از سوی دیگر بسیاری از این برنامه‌های کاهش وزن به شکل گروهی انجام می‌شود. در این برنامه‌ها معمولا افراد شرکت کننده از دیگران حمایت‌های عاطفی دریافت می‌کنند و همین ارتباط با آن‌ها می‌تواند به بهتر شدن وضعیت روحی کمک کند.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha