سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 25667

محققان در تلاشند با استفاده از تجربه ساخت داروهای ضد ام اس ، داروهای جدیدی برای درمان بیماری های غیر سرطانی خون بسازند.

سلامت نیوز : محققان در تلاشند با استفاده از تجربه ساخت داروهای ضد ام اس ، داروهای جدیدی برای درمان بیماری های غیر سرطانی خون بسازند.
محققان شرکت داروسازی بیوژن اعلام کردند بعد از تجربه ساخت داروهای تیسابری Tysabri و آوونکس Avonex که برای درمان بیماری ام اس ، کاربری دارند ، این شرکت در صدد است داروهایی برای کنترل و درمان برخی بیماری های خونی که ماهیتی غیر سرطانی دارند ، تلاش کند.
محققان در گام اول ، بیماری خونی و مهلک هموفیلی را هدف گرفته اند که نوعی بیماری ارثی است.
این محققان در حال ساختن دو دارو برای کنترل مرحله سوم انعقاد خونPhase III یا مرحله تاخیری هستند.
همچنین این محققان در تلاشند برای درمان بیماری مهلک تالاسمی نیز راه حلی بیابند و نیز آنمی یا کم خونی داسی شکل را درمان کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است که در آن ،‌ فرد مبتلا به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین هایی به نام فاکتورهای انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نمی باشد. فرآیند انعقاد خون به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می نماید. انواع مختلفی از هموفیلی وجود دارد اما شایعترین و شناخته شده ترین آنها عبارتند از هموفیلی A - کمبود فاکتور هشت ،‌ هموفیلی B - کمبود فاکتور نه .
یک خانم حامل هموفیلی، ژن هموفیلی را برروی یکی از کروموزوم هایX خود دارا می باشد و به احتمال پنجاه درصد این ژن معیوب را به فرزندان پسر خود منتقل می کند.
مردهایی که ژن معیوب را به ارث می برند، مبتلا به هموفیلی می شوند. مردان مبتلا به هموفیلی ژن را به فرزندان پسر خود منتقل نمی نمایند ولی آنها ژن را به دختران خود منتقل می کنند.
خانم هایی که ژن معیوب را به ارث می برند، حامل هموفیلی می شوند و به احتمال پنجاه درصد این ژن را به فرزندانشان منتقل می کنند.
اگر چه خانم هایی که ژن را به ارث می برند اغلب دارای مشکل فعال با هموفیلی نیستند اما برخی اختلالات مرتبط با خونریزی نظیر خونریزی بیش از حد ماهیانه، خونریزی بینی مکرر و شدید و خونریزی بعد از اعمال جراحی و دندانپزشکی در این افراد رخ می دهد.
در حدود یک سوم از بیماران هموفیلی هیچ شرح فامیلی از بیماری ندارند. این موارد در نتیجه ایجاد خود بخودی ژن معیوب در زنان می باشد.
شایع ترین علامت هموفیلی خونریزی غیرقابل کنترل و بیش از حد به علت کمبود یا عدم وجود فاکتورهای انعقادی در خون می باشد.
خونریزی حتی می تواند بدون هیچ گونه آسیبی رخ دهد و این خونریزی اغلب در مفاصل و رخ می دهد.
شایع ترین علت ناتوانی ناشی از هموفیلی بیماریهای مفصلی مزمن یا آرتروپاتی ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha