چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 256679

دکترای روانشناسی کودک و نوجوان با اشاره به زمان یادگیری نظم و تربیت در کودکان گفت: با راهنمایی اعضاء خانواده، می‌توان از نهادینه شدن عادات ناپسند در کودک پیشگیری کرد.

کودکان از چه زمانی منظم بودن را یاد می گیرند؟

سلامت نیوز:دکترای روانشناسی کودک و نوجوان با اشاره به زمان یادگیری نظم و تربیت در کودکان گفت: با راهنمایی اعضاء خانواده، می‌توان از نهادینه شدن عادات ناپسند در کودک پیشگیری کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد زارع نیستانک در ارتباط با آموزش نظم در کودکان اظهارداشت: شکل گیری انضباط در کودکان از حدود 1.5 سالگی آغاز می‌شود و از این زمان باید والدین نقش فعال خود را ایفا کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه  خاطر نشان کرد: در حدود سن 2.5 تا 3 سالگی که کودک قادر است کلمات پشت سر هم را ادا کند، بهترین زمان از لحاظ تقلید کلمات ناهنجار به شمار می‌رود و آموزش نظم باید حتما مد نظر والدین باشد.

زارع نیستانک گفت: عدم رعایت برخی موازین اخلاقی در خانواده باعث الگوبرداری کودک می شود ولی با راهنمایی اعضاء خانواده، می توان از نهادینه شدن عادات ناپسند پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: هرگز به شوخی الفاظ نامناسب را در حضور کودک بکار نبرید. اگر هم کودک از کلمات زشت و ناپسند استفاده کرد،به ابراز شادی و خنده نپردازید.

دکترای روانشناسی کودک و نوجوان گفت: هر گاه والدین با هرزه گویی طفل مواجه شدند، بهترین کار این است که با نشان دادن رفتاری حاکی از نارضایتی، به او بفهمانند که رفتارش مقبول نیست.

زارع نیستانک اضافه کرد: این طرز رفتار بسیار موثرتر از تنبیه جسمانی است و در بسیاری موارد موجب ترک عادت نادرست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha